1401/07/16-15:17
چمران مطرح کرد:

اقدامات شهرداری در حوزه تربیت و آموزش معتادین متجاهر قابل تقدیر است

اقدامات شهرداری در حوزه تربیت و آموزش معتادین متجاهر قابل تقدیر است

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه معتادین بخشی از افراد جامعه هستند، گفت: ما به عنوان مدیریت شهری باید ابتدا مشکلات این قشر را مرتفع کرده و تربیت و آموزش آنها را به نحو احسن برای ورود به جامعه مهیا سازیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، آیین افتتاح مجتمع تربیتی، آموزشی، درمانی یاور شهر با حضور مهدی چمران رئیس شورا، پرویز سروری رئیس شورای عالی استانها، علیرضا نادعلی سخنگوی شورا، سید احمد علوی عضو شورا، محسن منصوری استاندار تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران، قاسم محمد طهرانی فرماندار تهران، سمانه زمانی سرپرست بهزیستی استان تهران و محمد امین توکلی زاده معاونی فرهنگی اجتماعی شهردار تهران برگزار شد.

در جریان این افتتاحیه مهدی چمران با قدردانی از اقدامات مؤثر و مفید شهرداری در جمع آوری و آموزش معتادین متجاهر گفت: مهم ترین اقدامات بعد از ترک و آموزش معتادین بحث یادگیری فن وحرفه است تا مشغول به کار در حوزه‌ای مختلف شودند و اگر شغل نداشته باشند دوباره به نقطه اول باز خواهند گشت.

وی با اشاره به اینکه در ایام و روزهای منتهی با مبعث پیامبر گرانقدر اسلام قرارداریم و  ایشان برای مکارم اخلاق و تربیت انسان ها مبعوث شدند، اظهار داشت: بحث تربیتی و تربیت نسل زمان خود و آینده بسیار مهم است و نباید از مقوله مهمی چون تربیت و آگهی بخشی در آحاد جامعه غافل شد. ضمن آنکه جامعه اسلامی ما باید به دور از این معضلات و هنجار شکنی ها باشد؛ چنانکه پیامبر اسلام(ص) هم برای تربیت انسان ها مبعوث شد.

رئیس شورا ادامه داد: قرارگاهی در حوزه آسیب های اجتماعی ایجاد شده است تا بحث معتادان متجاهر که از مشکلات شهر بود و برای نسل‌های جوان ما بدآموزی داشت را جمع آوری کند. بخشی از این مساله برعهده شهرداری گذاشته شد و امروز شاهدیم که وعده های داده شده تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در مسائل تربیتی جوانان، زنان و میانسالان کارهای خوبی انجام شده تا این افراد از این ورطه هولناک بیرون بیایند و در مسیر زندگی سالم قرار بگیرند.

چمران در پایان با تاکید بر اینکه دشمن با تمام ابزارهای در اختیار خود به دنبال تربیت نسل نوجوان و جوان ما هستند و ما باید با تمام ظرفیت های موجود کشور درمقابل این تهاجم فرهنگی مقابله کنیم گفت: ما در کشور دانشمندان، استادان و کارشناسان خوبی در حوزه تربیتی داریم که با استفاده از ظرفیت بالای که وجود دارد میتوان تمام نقشه های پلید دشمن را خنثی کنیم از این رو شایسته است که در این مقوله بیشتر تلاش کرده و از کسانی که در این مسیر همکاری می کنند، استفاده شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط