1401/07/18-10:43
ناصر امانی:

اصول اولیه شهرسازی در طرح ساخت مسکن شهرداری تهران رعایت شود

اصول اولیه شهرسازی در طرح ساخت مسکن شهرداری تهران رعایت شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جزء اصول اول شهرسازی صدور پروانه است، گفت: من از شهرداری تهران خواهش می‌کنم پروانه‌های کلنگ زنی‌هایی که در ارتباط با ساخت مسکن تاکنون انجام گرفته برای شورا بفرستند. مگر می‌شود ما برای مسکن کلنگ‌زنی کنیم اما پروانه صادر نکرده باشیم! این موارد از اصول اولیه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورا طی تذکری گفت: درود خود را نثار شهدای امنیت می‌کنم؛ همان‌طور که آقای اقراریان و نادعلی فرمودند، مظلوم‌ترین شهدای انقلاب اسلامی و کشور هستند و متأسفانه به جرم دفاع از امنیت، دفاع از اموال و ناموس مردم جان‌شان را فدا می‌کنند.

او در ادامه خطاب مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران گفت: تذکر بنده در ارتباط با بحث مسکن در تهران هست. اخیراً من یک مصاحبه از معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی دیدم که اعلام کردند؛ از تمام کسانی که در تهران برای نهضت طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، ۹۰ درصد آنها واجد شرایط نیستند.

امانی اضافه کرد: یعنی با استعلامی که از سیستم واگذاری زمین و مسکن در کشور شده، برگ سبز آنها قرمز است؛ درگذشته زمین یا خانه گرفته‌اند و یا سندی به نام آنها در تهران صادر شده است. این افراد خود به خود از طرح ملی مسکن کنار گذاشته می‌شوند. روزهای اولی که شهردار تهران و معاون شهرسازی به شورا آمدند، بحث قرارگاه مسکن را مطرح کردند، در پاسخ سؤالات اعضای شورا اعلام کردند که قرار است دو کار در ارتباط با طرح ملی مسکن انجام دهیم. اول؛ واگذاری زمین. دوم؛ صدور پروانه.

او با بیان اینکه قرار نیست خودمان تصدی‌گری کار مسکن را انجام دهیم، خطاب به رییس شورا گفت: به خاطر دارم در دوره‌های گذشته در ارتباط با بحثی که سازمان نوسازی در شهر تهران داشت، معترض بودید. اخیراً دیدم هم آقای زاکانی شهردار تهران و هم مدیرعامل سازمان نوسازی از فروش متری مسکن سخن می‌گویند و این یعنی تصدی‌گری در امر ساخت مسکن توسط شهرداری در شهر تهران. ما در گذشته یک بار این تجربه ناموفق را دیده ایم و خود جناب عالی یادتان هست. این تجربه، تجربه موفقی نیست و دوم اینکه بدون مجوز شورار شهرداری نمی‌تواند طرح فروش متری مسکن را اجرا کند. ما مخالف هستیم.

این عضو شورا تاکید کرد: اولین سنگ بنای یک اقدام داشتن آمار و اطلاعات است. واقعاً در تهران ما به چه میزان مسکن نیازمندیم؟ این را وزارت راه و شهرسازی تهران از طریق سامانه‌ای که راه انداخته اند باید به ما بگوید. به مردم گفته‌اند هرکس فلان شرایط را دارد و خودش را واجد شرایط ثبت نام م‌ داند، ثبت نام کند. چند هزار یا چند میلیون نفر ثبت نام کرده اند که ۹۰ درصد این ها واجد شرایط نیستند. حال ما برای چه کسانی در شهر تهران برای مسکن کلنگ‌زنی می‌کنیم؟ چه کسانی قرار است مالکان مسکن‌ها باشند؟

او با بیان اینکه جزء اصول اول شهرسازی صدور پروانه است، گفت: من از شهرداری تهران خواهش می‌کنم پروانه‌های کلنگ زنی‌هایی که در ارتباط با ساخت مسکن تاکنون انجام گرفته برای شورا بفرستند. مگر می‌شود ما برای مسکن کلنگ‌زنی کنیم اما پروانه صادر نکرده باشیم! این موارد از اصول اولیه است. الان برخی از نیروهای شهرداری می‌گویند اگر در جایی ۲ هزار یا ۱۰ هزار مسکن بسازیم، هیچ‌کدام شان پروانه ندارند. اصلاً متقاضی هم معلوم نیست کیست! در یکی از جلسات عرض کردم که ما موافق هستیم که شهرداری به طرح ملی مسکن کمک کند. حتماً موافقیم که پروانه را صادر کند و هزینه آن را در مطالبات بین خودش و دولت حساب کند. اما می گوییم اصول اولیه شهرسازی در این مسئله مهم رعایت شود. اطلاعاتی که ما داریم حکایت از آن دارد که این اصول رعایت نشده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط