1401/07/18-13:42
‍ سرپرست شرکت خاکریزآب اعلام کرد:

آغاز عملیات بتن ریزی نهایی جداره ها و سقف تونل جمع آوری و هدایت آبهای سطحی سرشاخه اکباتان

آغاز عملیات بتن ریزی نهایی جداره ها و سقف تونل جمع آوری و هدایت آبهای سطحی سرشاخه اکباتان

عملیات بتن ریزی نهایی جداره ها و سقف تونل جمع آوری و هدایت آبهای سطحی سرشاخه اکباتان که در حوضه آبریز شمال بزرگراه شهید لشگری قرار دارد، آغاز شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، سیدمهدی پورهاشمی سرپرست شرکت خاکریزآب ضمن اعلام خبر فوق، پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی سرشاخه اکباتان را در راستای اجرای طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر تهران معرفی و اضافه کرد: هدف از اجرای این پروژه، جمع آوری آبهای سطحی و مهار سیلاب حوضه آبریز شمال بزرگراه شهید لشگری در محدوده اکباتان است. این طرح با ظرفیت عبوردهی تا ۱۲ مترمکعب بر ثانیه، از امکان کنترل سیلاب هایی با دوره بازگشت ۵۰ ساله و هدایت روان‌آبها به شبکه آبهای سطحی پایین دست (تونل زیرگذر میدان آزادی) برخوردار خواهد بود.

وی طول کلی این پروژه را ۱۶۳۰ متر متشکل از ۲ بخش لوله گذاری به طول ۴۶۷ متر و اجرای سازه تونل به طول ۱۱۶۳ متر دانست و ضمن اعلام پیشرفت ۱۰۰ درصدی بخش لوله گذاری، از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات حفاری در بخش تونلی پروژه خبر داد.

پورهاشمی، با بیان آنکه پیشرفت فیزیکی تجمعی پروژه از مرز ۴۰ درصد فراتر رفته است، خاطرنشان کرد بیش از ۵ درصد از این شاخص متعاقب تدابیر اتخاذ شده اخیر در شرکت خاکریزآب و فعالیت مضاعف طی یک ماه گذشته محقق شده است.

به گفته سرپرست شرکت خاکریزآب، طبق برنامه ریزی صورت گرفته و در صورت ادامه روند حمایت های مالی و تخصیص بودجه، کل عملیات حفاری و حفاظت اولیه تونل سرشاخه اکباتان تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. همچنین پیش بینی می شود عملیات بتن ریزی نهایی تونل در نیمه نخست سال آتی تکمیل شده و به این ترتیب پروژه فوق آماده بهره برداری شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط