1401/07/23-17:14
شرفی به مناسبت روز جهانی عصای سفید خبر داد:

مناسب‌سازی هفت هزار مترمربع از معابر سطح منطقه ۱۰

مناسب‌سازی هفت هزار مترمربع از معابر سطح منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، از مناسب‌سازی حدود هفت هزار مترمربع از معابر سطح منطقه برای تردد و رفت و آمد روشندلان خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «رضا شرفی» با گرامیداشت روز عصای سفید گفت: روز جهانی عصای سفید، روزی است برای یادآوری این رهیافت که نابینایان نیز شهروند همین شهر هستند و فرصتی برای دیدن کسانی که نمی‌توانند ببینند.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: براساس این قانون کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و عمومی موظفند به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره برای معلولان همچون شهروندان عادی فراهم شود.

شهردار منطقه توجه به حقوق معلولان را ضروری دانست و تصریح کرد: براساس برنامه‌ای که شهردار تهران ارائه کرده‌اند، چشم‌انداز کلان این دوره از مدیریت شهری آن است که تهران شهری باشد که همه از زندگی در آن لذت برده و بتوانند از خدمات مختلف آن بهره باشند. در این چارچوب، مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها برای استفاده معلولان همواره یکی از تاکیدات ایشان بوده است.

شرفی ادامه داد: به یمن حضور انجمن ملی دفاع از حقوق معلولین در منطقه ۱۰، طی یکسال گذشته جلسات متعددی با این انجام درخصوص حل مسائل معلولان از جمله نابینایان برگزار شده که در این چارچوب، نماینده این انجمن به عنوان مشاور در اجرای طرح‌های عمرانی و مناسب‌سازی حضور دارد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری منطقه ۱۰ در طول یک سال گذشته، تسریع در روند مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها است، خاطرنشان کرد: حدود هفت هزار مترمربع از معابر سطح منطقه شامل پیاده‌رو خیابان‌های آزادی، آذربایجان، امام خمینی (ره)، امیرقلی و... با اختصاص مسیر بساوایی ویژه نابینایان و همچنین حذف زوائد فیزیکی و موانع حرکتی و همسطح‌سازی دریچه‌ها و معابر پیاده برای روشندلان مناسب‌سازی شده است.

شهردار منطقه درباره اقدامات انجام شده در بوستان‌های منطقه نیز ابراز داشت: در بوستان‌های زنجان، آئینه، غنی‌پور و باقری‌زند با اختصاص مسیر بساوایی، اجرای رمپ با شیب مناسب جهت تردد معلولان، اختصاص نیمکت ویژه معلولان، ست ورزشی ویژه معلولان، آبخوری ویژه معلولان و... اقداماتی برای مناسب جهت استفاده روشندلان از این بوستان‌ها انجام شده است.

شرفی از انعقاد قرارداد بازپیرایی و مناسب‌سازی دو بوستان شبیری و نیلوفر خبر داد و بیان کرد: بازنگری و برداشت خرابی‌ها و موارد نیازمند اصلاح و مرمت کلیه بوستان‌های سطح منطقه برای انجام عملیات‌های عمرانی در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی بوستان شهید باقری‌زند و آئینه مرمت و بازسازی شده و چهار چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولان مطابق با ضوابط مناسب‌سازی نیز اختصاص داده شده‌اند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط