1401/07/24-19:55

افزايش ظرفيت پاركينگ عمومی منطقه ٨ به ١٠٧٠ واحد/ احداث پاركينگ زيرسطحی مدنی به نيمه رسيد

افزايش ظرفيت پاركينگ عمومی منطقه ٨ به ١٠٧٠ واحد/ احداث پاركينگ زيرسطحی مدنی به نيمه رسيد

فاز نخست احداث پارکینگ زیر سطحی بازار روز شهید مدنی در منطقه ۸ به زودی به اتمام می رسد. با بهره برداری از این پارکینگ ظرفیت پارک در پارکینگ های عمومی این منطقه به بیش از یک هزار و ۷۰ واحد می رسد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، فاطمه تنهایی شهردار این منطقه از افزایش ظرفیت پارکینگ های عمومی منطقه خبر داد و گفت: شهر تهران به طور کلی در حوزه پارکینگ های عمومی و طبقاتی دارای ضعف جدی است، منطقه هشت نیز در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار مترمربع ظرفیت پارکینگ عمومی دارد. با این حال برای رفع معضل کمبود پارکینگ در منطقه تصمیم به احداث پارکینگ زیر سطحی در فضای سبز موجود در محدوده باشگاه ورزشی رسالت(دیهیم) گرفته شد.

تنهایی با بیان اینکه نبود پارکینگ سال ها است که برای شهروندان منطقه ۸ معضل بزرگی درست کرده است، گفت: این در حالی است که این معضل به ویژه در خیابان مدنی به چشم می آید به طوری که امکان پارک حاشیه ای نیز در این خیابان وجود ندارد.

او نیاز منطقه هشت به پارکینگ را ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد دانست و افزود: در حال حاضر تنها یک هزار و ۱۱ واحد پارکینگ در منطقه وجود دارد که همگی آنها نیز متعلق به بخش خصوصی است.

او با بیان اینکه در اعتبارات مناطق اعتباری برای ساخت پارکینگ وجود ندارد، تصریح کرد: مساله تامین اعتبار به ویژه در مناطقی که قیمت زمین در آنها گران تر است موضوع مهمی است که به عنوان یکی از موانع اصلی احداث پارکینگ در مناطق به حساب می آید.

شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه اقدامات اجرایی پروژه در بخش احداث ابنیه این پروژه خرداد ۱۴۰۱ به پایان رسیده است، خاطر نشان کرد: فاز دوم نیز بلافاصله برای راه اندازی تاسیسات و در نهایت بهره برداری از پارکینگ آغاز شده است.

تنهایی ظرفیت این پارکینگ را ۶۰ واحد دانست و افزود: این پارکینگ بیش از ۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد.

به گفته تنهایی این محله دارای بافت متراکم و ناپایدار است که براساس نیازسنجی صورت گرفته احداث پارکینگ در این مکان توسط شهرداری منطقه امکان پذیر بود.

او ابراز امیدواری کرد که بهره برداری از این پارکینگ بتواند در کاهش تعداد خودروهای پارک شده در سطح معابر، آزادسازی ظرفیت شبکه معابر اشغال شده در منطقه و همچنین ارتقای کیفیت محیطی و سطح رفاه شهروندان ساکن در این منطقه تاثیرگذار باشد.

بر اساس این گزارش در محدوده جغرافیایی شهرداری منطقه هشت، ۹ پارکینگ عمومی وجود دارد که مالکیت آنها خصوصی است. از این میان نیز چهار مورد آن طبقاتی است. پارکینگ های عمومی منطقه ۸ شامل سینما شاهد، شاهین، امام رضا(ع)، سون سنتر، استخر شاهد، گلبرگ، شمس، بانک ملی و امرالد استار می شود. تعداد پارکینگ ها به تفکیک نواحی نیز ۴۶۵ واحد در ناحیه یک، ۳۸۶ واحد در ناحیه ۲ و ۱۶۰ واحد در ناحیه ۳ است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط