1401/07/24-23:19

امیدواریم برای برگزار نشدن نمایشگاه در دل پایتخت گوش شنوایی باشد

امیدواریم برای برگزار نشدن نمایشگاه در دل پایتخت گوش شنوایی باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به برگزاری نمایشگاه در یک منطقه پرترافیک در شهر تهران تذکر داد و گفت این اقدام حاصلی جز رنج مردم ندارد و لذا امیدواریم برای برگزار نشدن نمایشگاه در دل پایتخت گوش شنوایی وجود داشته باشد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان نود و هفتمین جلسه شورا مهدی چمران، رئیس شورا در تکمیل سخنان علیرضا نادعلی، مبنی بر عدم تکمیل فازهای نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب خطاب به شهردار تهران اظهار کرد: باید بگویم که این مهم تنها مصوبه شهر تهران را ندارد ، در واقع هیئت دولت نیز در این زمینه مصوبه‌ای دارد که اجرا نمی‌شود. در هیئت دولت زمان آقای خاتمی این مسئله مطرح شد و طی جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور وقت، معاون اول وی، وزیر صنعت که مسئول این نمایشگاه بود، شهردار وقت تهران و قالیباف، فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، تفاهمنامه‌ای امضا شد که در آن تاکید شد دیگر نمایشگاهی با ازدحام بالا در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار نشود. 

چمران افزود: طی آن تفاهمنامه نیز شهرداری مکلف به احداث سایت نمایشگاهی دیگر شد که مطابق آن، شهرداری با سرمایه گذاری و صرف هزینه‌های بالا پس از مطالعات و مشاوره‌های بسیار، تصمیم گرفت با خرید زمین‌هایی در منطقه ۱۹ و احداث تاسیسات گسترده، نمایشگاهی وسیع با تمام امکانات بسازد. 

رئیس شورا در ادامه با تاکید بر معضل ترافیک در شهر تهران، ادامه داد: راه اندازی نمایشگاه در یک منطقه پرترافیک جز رنج و آزار مردم سود دیگری ندارد. درآمد حاصل از این نمایشگاه به رنجش مردم نمی‌ارزد. در حال حاضر آمادگی مذاکره با مسئولان مربوطه در این باره هستیم؛ هدف ما تعطیلی نمایشگاه های تخصصی نظیر کاشی و سرامیک نیست چرا که این نمایشگاه نیز ظرفیت خاص خود را دارد. 

وی در پایان با بیان اینکه می‌توانیم با افزایش زیربنای نمایشگاه شهر آفتاب نمایشگاه کتاب را نیز برگزار کنیم، گفت: همه چیز آماده است، مردم با صرف هزینه به دنبال آسایش و آرامش هستند و اینکه بزرگراه‌ها و بخشی از شهر فلج نشود و حالا سازمانی اصرار دارد نمایشگاه در منطقه‌ای از شهر که اتفاقا از امکانات و تاسیسات مناسبی نیز برخوردار نیست، برگزار شود. امیدواریم گوش شنوایی باشد.

چمران در ادامه برگزاری صحن نودوهفتم شورای شهر با گرامیداشت یاد و خاطر پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی اظهار کرد: ۲۳ مهرماه سالروز شهادت این شهید که در کرمانشاه بدست منافقین به شهادت رسید شخصیتی والا مقام و دینی بود که از سالها قبل در کنار حضرت امام(ره) بعنوان یار رهبر کبیر انقلاب در دوران مبارزه برای تحقق انقلاب اسلامی فعالیت داشتند و در نهایت در ابن راه و در سن ۸۰ سالگی به شهادت رسیدند.

وی در مورد روز ۲۸ مهرماه که بعنوان روز عصای سفید در تقویم کشور نامگذاری شده است اظهار کرد: ما هرساله برنامه ای برای تکریم نابینایان و روشندلان تدارک میدیدیم چرا که هماهنگی و همگامی با این عزیزان امری لازم است.

چمران با اشاره به بیست و چهارمین روز مهرماه که بعنوان روز ملی پاراالمپیک نامگذاری شده نیز ضمن تقدیر از فعالان این بخش از ورزش کشور اعلام کرد: همه ساله مراسمی در ورزشگاه آزادی در تقدیر از ورزشکاران عزیز برگزار می شود که با توجه به همزمانی با جلسه صحن شورا امکان حضور میسر نشد اما مراتب تقدیر را اعلام میکنیم.

وی همچنین اعلام کرد: ورزشکاران پارالمپیکی توانسته اند مدال های خوب و رنگارنگی را برای کشور ما کسب کنند و ورزش در بین کسانی که دارای مشکلات جسمی دارند موثرتر و مفید تر است لذا امیدواریم تا بسترهای حضور همه معلولین و جانبازان در عرصه های بین المللی ورزش بیش از پیش فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان با بیان اینکه عادتی شده که برخی اولیا فرزندانشان را به مدارس می فرستند و پیگیر مسایل دیگر فرزندشان نیستند گفت: پیوند اولیا با مربیان یک پیوند ضروری است و همگام با دانش آموز در تمام مقاطع بودن و همگام با فرزندان کار کردن بسیار مهم است و این امر میتواند شکاف نسل ها را ترمیم کرده و موجب نزدیکی تفکرات و افراد خواهد شد و این ارتباط مستقیمی در تربیت نسل خواهد بود. 

وی در ادامه به روز ۲۴ مهرماه که دستخوش اتفاقات دوران مبارزه انقلاب اسلامی بود و در این روز مسجد جامع کرمان بدست رژیم شاهنشاهی به آتش کشیده شد نیز اشاره کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط