1401/08/01-22:58
در جلسه کمیته بودجه و نظارت شورا تاکید شد:

پیگیری و مطالبه جدی پروژه های توسعه محلی از شهرداری تهران

پیگیری و مطالبه جدی پروژه های توسعه محلی از شهرداری تهران

در جلسه صبح امروز کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران بر پیگیری و مطالبه جدی پروژه های توسعه محلی از شهرداری تهران تاکید شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه صبح امروز کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با حضور سروری نایب رئیس شورا و سه نفر از معاونین شهردار تهران پیشرفت پروژه های توسعه محلی پیگیری شد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشریح اجرای طرح رصد در سال گذشته و استخراج ۱۳۱۷ پروژه توسعه محلی به صورت میدانی و تصویب در صحن شورا به بودجه ریزی مشارکتی و Bottom Up و مشارکت شهروندان در تعیین برنامه و بودجه تاکید کرد.

وی ادامه داد: در بودجه مصوب شورا تاکید شده بودجه این پروژه ها صددرصد تخصیص یابد. به این معناست که پروژه های توسعه محلی یکی از اولویت های مهم شورا و کمیسیون برنامه و بودجه است.

مظفر با اشاره به تغییرات بنیادین بودجه مناطق در سال ۱۴۰۱ افزود: در بودجه امسال با نگاه عدالت محور سهم ویژه ای به مناطق کم برخوردار اختصاص یافت و امید داریم این اتفاق باعث ایجاد تحول چشمگیر در این مناطق شود.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد به شهرداری تهران از عدم ارائه گزارشات فصلی پیشرفت پروژه های توسعه محلی به شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۳۱۷ پروژه توسعه محلی توسط شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نهاد قانونی فرادست شهرداری و متولی سیاست گذاری شهری مصوب شده و انتظار داریم شهرداری تهران نسبت به این پروژه ها دغدغه بیشتری داشته و سرعت اجرای بالاتری را شاهد باشیم.

در ادامه نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بعد از یک دوره ۴ ساله که خدمتی در شهر صورت نگرفت با روی کار آمدن شورای ششم انتظارات مردم بالا رفته و با همین پروژه های کوچک مقیاس توسعه محلی تاحدودی می توان رضایت عمومی شهروندان در محلات را درخصوص زیست بوم زندگی خویش ایجاد نمود.

سروری افزود: پروژهای کوچک مقیاس باید به موازات پروژه های بزرگ پیشرفت داشته باشد. ما نگران پروژه های توسعه محلی شروع نشده هستیم که باید اهتمام جدی نسبت به این موضع بوجود آید.

وی تاکید کرد: این پروژه های توسعه محلی می تواند باعث ایجاد امید در مردم بخصوص در مناطق کم برخوردار بشود. امیدواریم در ماه های باقی مانده با جدیت و سرعت این موضوع دنبال شود و شاهد پیشرفت پروژه های توسعه محلی باشیم.

در پایان مقرر شد جلسه بررسی پیشرفت پروژه های توسعه محلی بصورت فصلی برگزار شده و ارائه گزارش معاونت ها و نظارت کمیته بودجه صورت پذیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط