1401/08/02-14:37

قطارهای ناایمن را وارد خط نمی‌کنیم

قطارهای ناایمن را وارد خط نمی‌کنیم

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران اعلام کرد که مدیران مترو تمام تلاش خود را در این یک ماه و نیم به کار بستند تا مسیرهای اعتباری و بودجه‌ای که شهرداری مشخص کرده و در تفاهم نامه‌ها نیز قید شده، عملیاتی کنند تا فقط این اعداد بر روی کاغذ نماند و رایزنی‌ها عملیاتی شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از ایسنا، حامد عباسی نامی در مورد وضعیت فعالیت خطوط و تشکیل کمیته‌ای برای احصاء مشکلات خطوط در حال بهره برداری متروی تهران و قطارهای این خطوط گفت: قطارهای درون شهری باید اورهال شوند؛ چراکه در تأمین و انجام تعمیرات دوره‌ای مناسب، جدا از بحث تحریم خارجی، خود تحریمی نیز در داخل مترو داشتیم و به همین علت در این موضوع نیز وقفه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت مترو یکی از کارهای مهم این است که اعداد و ارقامی که در قالب قرارداد، تفاهم نامه و ... آمده است  را عملیاتی کند، اظهار کرد: مدیران مترو تمام تلاش خود را در این یک ماه و نیم به کار بستند تا مسیرهای اعتباری و بودجه‌ای که شهرداری مشخص کرده و در تفاهم نامه‌ها نیز قید شده، عملیاتی کند تا فقط این اعداد بر روی کاغذ نماند و این رایزنی‌ها عملیاتی شود و به پول تبدیل شود و تا ما با این پول قطعات را ثبت سفارش کنیم و بدست ما برسد، حداقل پروسه ای ۴ ماهه است و این عقب ماندگی  را باید با تلاش مضاعف حل و فصل کنیم.

نمی‌توانیم تأمین کننده قطار برای خطوط جدید  مثل ۶ و ۷ باشیم

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه علاوه بر افزایش تعداد قطارها، انجام اورهال و تأمین قطعات برای قطارهای فعال قدیمی نیز بسیار با اهمیت است، افزود: در شرایطی هستیم که هرچقدر اورهال قطارها را انجام دهیم، نمی‌توانیم تأمین کننده قطار برای خطوط جدید  مثل ۶ و ۷ باشیم تا سرفاصله حرکت قطارها در این خط را کاهش دهیم.

به گفته عباسی نامی، برای انجام این مهم نیازمند اقدامی عملی در حوزه بالادستی هستیم تا خرید قطارهای جدید وارد فاز عملیاتی شود و تولید قطارها آغاز شود؛ چراکه اگر قطار ساخته و به ظرفیت متروی تهران اضافه شود، قطعا می‌توانیم سرویس دهی بهتر داشته باشیم.

وی ادامه داد: از ۱۶۷ رام قطار فعال در مترو،  روزانه ۱۳۵ رام قطار آماده حرکت هستند و با وجود مشکلات از تعداد سرویس های قطارهای مترو کم نکرده‌ایم؛ به‌گونه‌ای که سرفاصله در خطوط شلوغ ما بین ۳.۵ تا ۴ دقیقه براساس تعداد مسافران در جریان است و این خطوط فعلا ظرفیت کاهش سرفاصله حرکت قطار به دلایل فنی را ندارند.

احتمالا در پایان فصل پاییز به تعداد مسافر قبل از کرونا برسیم

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه با وجود افزایش تعداد مسافران اما هنوز آمار مسافران مترو به تعداد قبل از روزهای کرونایی بازنگشته است، افزود: در حال حاضر روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر داریم که حدود ۲ میلیون سفر را ثبت می‌کنند اما قبل از بروز بیماری کرونا این عدد روی یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر بود و احتمال می‌دهیم با سرد شدن هوا و بازگشایی کامل مراکز آموزشی افزایش مسافر بیشتری را داشته باشیم  و احتمالا در پایان فصل پاییز به تعداد مسافر قبل از کرونا برسیم و با این حال با شیب ملایمی مترو توانسته پاسخگوی افزایش تعداد مسافرانش باشد و سفر آنها را بدون مشکلی پوشش داده است.

در بخش تأمین قطعات خارجی انبارهایمان به صفر نزدیک است

وی در مورد خالی بودن قطعات انبارهای مترو نیز گفت: این مسئله که برخی می‌گویند انبارهای مترو خالی از قطعات است، درست است؛ مخصوصا که در تأمین قطعات خارجی به دلیل تحریم ها با مشکلاتی مواجه هستیم و تحریم‌ها در مورد ایران در دوسال اخیر بیشتر شده و از سوی دیگر تولید برخی قطعات در کشورهای خارجی نیز به دلیل برخی مشکلات محدود شده است و در بخش تأمین قطعات خارجی انبارهایمان به صفر نزدیک است؛ اما تاکید دارم که در این شرایط نیز ایمنی حرف اول را می زند بگونه ای که اگر ایمنی قطارها در چک های روزانه تایید نشود به هیچ عنوان قطار را وارد خط نمی کنیم و قطار ناایمن را حتی با وجود افزایش سرفاصله حرکت قطارها، وارد خط نمی کنیم.

خالی بودن انبارها بر روی بی نظمی حرکت قطارها تاثیر می‌گذارد، نه ایمنی

عباسی نامی افزود: نقص در تأمین قطعات ممکن است بر روی اعزام قطارها تاثیر بگذارد و بی نظمی در این زمینه رخ دهد؛ اما خوشبختانه طی ابلاغیه واحدهای عملیاتی می‌بینیم که حدود ۹۸ درصد از برنامه ابلاغی به خطوط  بدون مشکل خاصی اجرایی شده و هیچ مشکلی ندارند؛ اما خالی بودن انبارها بر روی بی نظمی حرکت تاثیر می‌گذارد نه اینکه بخواهد این موضوع بر ایمنی تاثیر بگذارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط