1401/08/04-11:23

شهروندان در منطقه شش، شهرداریار می شوند

شهروندان در منطقه شش، شهرداریار می شوند

شهردار منطقه ۶ با تاکید بر نقش شهروندان در اداره شهر گفت: شهروندان را در اداره شهر، تصمیم گیری ها و آثار آن سهیم و فرهنگ مشارکتی و مردمی سازی را در ساختار مدیریت شهری منطقه توسعه خواهیم داد‌.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، رضا محمدی شهردار منطقه در ادامه دیدار با کارکنان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اشاره به اهمیت موضوع مشارکت شهروندان در اداره شهر گفت: افزایش مشارکت شهروندان و مردمی سازی مدیریت شهری تا میزان قابل توجهی موجب افزایش کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: خواسته های مردم و برنامه های مدیریت شهری باید همسو باشد تنها راه رسیدن به این مهم، افزایش فرهنگ مشارکتی در ساختار مدیریت شهری منطقه است که با همکاری شهروندان در فرآیند برنامه ریزی و اجرای طرح ها و پروژه های شهری محقق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این مدل مردمی سازی، شهروندان را در تصمیم گیری و نتایج مدیریت سهیم و آنها به مخاطرات و مسائل شهری اطراف خود حساس می کند، ما فقط باید به عنوان پشتیبان نسبت به هدایت، انجام صحیح و درست خواسته شهروندان فعالیت خود را ادامه دهیم.

تغییر رویکرد اجرایی بخشنامه ها با بومی سازی در منطقه

محمدی با اشاره به نقش پررنگ معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در مباحث فرهنگ سازی گفت: این معاونت نقش مهمی در این مسیر دارد و باید در اولین گام، رویکرد اجرایی خود را در بخشنامه های ابلاغی ستادی تغییر و پیوست بومی سازی در اجرا را مد نظر قرار دهد تا تاثیرگذاری بخشنامه های ابلاغی را به بالاترین حد ممکن برساند.

شهردار منطقه ۶ اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و برنامه ریزی باید طرح ها و برنامه ها را متناسب با شرایط و ظرفیت هر محله اجرایی کرد و از برنامه ریزی تک نسخه ای بدون توجه به ظرفیت ها و نیازها پرهیز کرد.

نظرات

captcha
  • حمید 15 بهمن

    افرین به این دیدگاه امیدوارم شهردار جدید درتوسعه شهری اسلامی موفق باشند

اخبار مرتبط