1401/08/15-23:05

پیشرفت فیزیکی پروژه پایدارسازی گود فاز دوم برج میلاد به ۳۵درصد رسید

پیشرفت فیزیکی پروژه پایدارسازی گود فاز دوم برج میلاد به ۳۵درصد رسید

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ضمن اعلام پیشرفت ۳۵درصدی پروژه پایدارسازی گود برج میلاد، از ادامه عملیات اجرایی این پروژه به صورت شبانه روزی خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، طی نشستی که با حضور "هادی حق بین" مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق، "علی نصیری" رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و یکصد نفر از بازرسان سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، روند ایمن سازی و پایدارسازی گود فاز دوم برج میلاد به دقت مورد پایش قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق در خصوص آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه پایدار سازی دائم گود فاز دوم برج میلاد، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه که عملیات اجرایی آن به صورت شبانه روزی ادامه دارد به ۳۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در طرح نهایی این پروژه سازه‌ای ۵ طبقه با زیر بنای تقریبی ۱۷ هزار مترمربع پیش بینی شده است، اظهار داشت: این سازه با رویکرد امکان الحاق آن به طرح آتی پروژه در حال اجرا می باشد.

"حق بین" با بیان اینکه پایش وضعیت و حرکات گود به صورت روزانه و هفتگی مورد رصد است، افزود: در همین راستا پایش چشمی، برداشت تارگت‌های نقشه برداری به صورت روزانه و پایش ابزار دقیق به صورت هفتگی در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه تا به امروز عملیات حفاری، کیج گذاری و بتن ریزی ۱۰۳ شمع از ۱۱۱ شمع مورد نیاز به طور کامل به پایان رسیده است، گفت: عملیات  اجرایی ۲۲ سر شمع نیز به طور کامل به پایان رسیده و ۳ سر شمع در حال آرماتور بندی است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق با اشاره به این که در این پروژه، با نظر مشاور دیوارهای برشی در قسمت هایی از سازه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت:  از جمع ۳۵ دیوار و ستون مورد نیاز در یک طبقه، ۱۶ مورد بتن ریزی شده و ۳ مورد در حال آرماتور بندی می باشد.

وی با بیان اینکه تا به این لحظه بیش از ۱۶۳۶ تن آرماتور در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: در قسمت بتن ریزی نیز بیش از ۸۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی صورت گرفته است.

حق بین در پایان با بیان اینکه این پروژه نیمه اول سال آینده به اتمام خواهد رسید، گفت: با اتمام این پروژه یکی از گودهای پر خطر تهران با همت مجموعه معاونت فنی و عمرانی و توسط سازمان عمرانی مناطق رفع خطر خواهد شد.

گفتنی است متعاقب برگزاری این نشست، بخش های مختلف پروژه پایدارسازی گود فاز دوم برج میلاد مورد بازدید میدانی بازرسان سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط