1401/08/17-13:42
رضا محمدی:

"مسیر طبیعت" مهمترین پروژه هویتی و تحولی در شهر تهران است

"مسیر طبیعت" مهمترین پروژه هویتی و تحولی در شهر تهران است

راهکارهای اجرای پروژه مسیرطبعیت به عنوان ابرپیاده راه مدرن کشور به صورت میدانی بررسی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، صبح روز دوشنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حامد سلیمی مدیرکل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران و رضا محمدی شهردار منطقه ۶ و جمعی از مدیران ارشد شهری مسیر اجرای طرح مسیر طبیعت به صورت میدانی بررسی شد.

در حاشیه این بازدید میدانی شهردار منطقه ۶ گفت: مسیرطبیعت مهمترین پروژه هویتی و تحولی در پایتخت خواهد بود که در قالب یک پروژه مدرن، فرهنگ ایرانی و اسلامی را بازنمایی می کند.

محمدی ادامه با اشاره به بازدید به عمل آمده توسط معاون امور شهرسازی و معماری و مدیرکل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: مطالعات عمیق و کاملی صورت گرفته و طرح دارای پیوست ترافیکی، اجتماعی و عمرانی است در حال حاضر باید تلاش کنیم با تامین سرمایه مالی پروژه، اخذ مشارکت و توافقات فی مابین شهرداری با نهادهای ذیربط پروژه را عملیاتی کنیم. 

دمیدن نشاط زندگی به معابر قلب پایتخت

وی در ادامه ضمن تاکید بر این موضوع که منطقه ۶ حوزه کار و فعالیت مرکزی تهران به حساب می آید گفت: کاربری های تعریف شده در این پروژه بیشتر با هدف قابلیت برقراری اتصال بین محورهای شرق و غرب است. در طراحی این پروژه به شرایط خاص منطقه از جمله تعدد مراکز بیمارستانی و دولتی در سطح منطقه، توجه ویژه شده است و انتظار می رود با عملیاتی شدن پروژه بخش بزرگی از چالش های شهروندان از جمله مشکلات ترافیکی و شب مردگی در بخش های مرکزی و شمالی منطقه کاهش یابد.

محمدی عنوان کرد: تمرکز ادارات و مراکز بیمارستانی قلب پایتخت را دچار شب مردگی کرده است که با اجرای پروژه مسیر طبیعت بعد فرهنگی و تفریحی در این محدوده پررنگ و شادی و نشاط زندگی به سطح منطقه باز خواهد گشت و اجازه نمی دهد غلبه کار، بافت مسکونی و زندگی شهروندان منطقه را برهم بزند.

گفتنی است؛ با اجرای این طرح ملی، مصلی تهران به عنوان قطب مذهبی تهران به اراضی عباس آباد قطب فرهنگی و خیابان های ولیعصر، الوند، گاندی و... که قطب های کارآفرینی و کسب و کار محسوب می شوند به همدیگر متصل می شود تا در این مرکز مدرن شهری تمامی خدمات مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی به صورت یکپارچه به شهروندان عرضه شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط