1401/08/17-17:17
در صدوچهارمین جلسه شورای شهر مطرح شد؛

پروژه های فریز شده در منطقه یک باید تعیین تکلیف شود/ حسابرسی مناطق یک و نوزده بررسی و تصویب شد

پروژه های فریز شده در منطقه یک باید تعیین تکلیف شود/ حسابرسی مناطق یک و نوزده بررسی و تصویب شد

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان حسابرسی شهرداری منطقه یک تاکید کرد: پروژه های مشارکتی متعدد و زیادی در منطقه یک به اختلاف خورده و سرمایه زیادی از شهرداری فریز شده است که باید سریعا تعیین تکلیف شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان حسابرسی شهرداری منطقه یک تاکید کرد: پروژه های مشارکتی متعدد و زیادی در منطقه یک به اختلاف خورده و سرمایه زیادی از شهرداری فریز شده است که باید سریعا تعیین تکلیف شود.

مظفر تشریح کرد: تعیین تکلیف قرارداد مشارکتی پروژه تجاری فرهنگی و پارکینگ طبقاتی پاسارگاد در منطقه زعفرانیه که مقرر شده بود ۱۳۵ پارکینگ به شهرداری واگذار شود از سال ۸۴ تا کنون صرفاً در مرحله اسکلت و سقف باقی مانده است، شهردار منطقه تعیین تکلیف این پروژه را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: پروژه پارکینگ طبقاتی درکه از سال ۹۳ و پروژه مسکونی تجاری دارآباد از سال ۹۰ هیچ کاری در این دو پروژه انجام نشده و پیشرفت فیزیکی آن صفر است سریعا تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: ۳۹۰ پرونده حقوقی و قضایی مربوط به منطقه یک داریم که نیاز است توان جدی جهت تعیین تکلیف این دعاوی صورت پذیرد.

میثم مظفر با تاکید به رخ دادن اتفاقی عجیب در منطقه یک تشریح کرد: من اسامی افرادی را دارم که به عنوان ملک مسکونی بدون مجوز شورا در املاک منطقه یک سکونت می کنند. آقای کارگردان، خانم کارگردان، آقای چهره سیاسی که در دوره اصلاحات به شما ساختمان داده شده است، آقای شهردار سابق یک منطقه، اسم های متعددی دارم که در دوره های گذشته از سال ۹۶ تا ۹۹ این املاک را تصرف کردند و هنوز هم در تصرف دارند، باید فرصتی کوتاه کمتر از یک ماه داده شود که شهردار منطقه با کمک معاونت مالی شهرداری تهران با شجاعت وارد شوند و حق مردم و شهر را استیفا کنند، ۲۹ ملکی که کاملا به صورت  شخصی و با کاربری مسکونی در تصرف قرار گرفته است.

در ادامه میثم مظفر در تشریح حسابرسی منطقه ۱۹ شهرداری مطرح کرد: شهرداری موظف است به تعیین تکلیف ۸ پلاک ثبتی شامل اراضی و واحدهای اداری، تجاری و مسکونی در منطقه که در اختیار نهادهای عمومی، سازمانهای دولتی قرارگرفته است اقدام نماید.

وی افزود: قراداد مشارکتی ساخت مجتمع کوه نور گلدیس با شرکت سرای شهر رضوان با سرمایه گذاری ۱۱۳هزار و ۴۰۰ میلیون ریالی شهرداری و با قدرالسهم ۶۰ درصدی به علت عدم اخذ تاییدیه آتش نشانی هنوز به اتمام نرسیده و باید توسط شهرداری تعیین تکلیف گردد.

رئیس کمیته بودجه شورا تاکید کرد: شهرداری موظف به تعیین تکلیف موجودی و مقدار و ارزش ساخت و سازهای شهرداری در فضای سبز و پارک ها همچون بوستان ولایت به همراه بهای تمام شده و نحوه استفاده از آن است.

وی در خصوص پروژه های بزرگ مقیاس منطقه ۱۹ افزود: علی رغم تکمیل و آماده بهره برداری بودن پروژه های بزرگ مقیاس نظیر احداث میادین میوه و تره بار و احداث استادیوم ورزشی شهید کاظمی و شهر آفتاب به دلیل عدم تحویل قطعی و یا عدم اجرای تعهدات تکمیلی توسط پیمانکار به صورت راکد و سنواتی تحت عنوان دارایی در جریان تکمیل نگهداری شده است.

پرویز سروری نیز در واکنش به این سخنان، گفت: این موضوع قابل قبول نیست و در راستای اجرای عدالت باید جلوی ویژه خواری را بگیریم و از مدیران شهری توقع داریم که هر چه زودتر گزارش رفع تصرف ویژه خواران را به شورا ارائه دهند و صلاح نیست منابع بیت‌المال در اختیار اشخاص خاص باشد و اصلا توجیهی ندارد.

در ادامه صباغ شهردار منطقه یک نیز با بیان اینکه موضوعاتی که در حسابرسی مطرح شده باعث اشرافیت ما در منطقه می‌شود و رفع آنها را در اولویت قرار می‌دهیم، گفت: در مورد پروژه‌های مشارکتی باید اعلام کنم که با هماهنگی سازمان سرمایه گذاری پروژه‌هایی را که از سال‌های دور معطل مانده در هماهنگی با اداره حقوقی و نهادهای نظارتی فعال خواهیم کرد و در پروژه‌های جدید نیز با اخذ مشاوره‌های حقوقی سعی می‌کنیم از وقوع مشکلات جدید جلوگیری شود.

وی در مورد املاک مشمول بند ۶ قانون ۵۵ شهرداری‌ها نیز با بیان اینکه با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی حتما اقدام می‌کنیم تا حقوق بیت‌المال برگردد، اظهار کرد: افرادی در مدت کوتاه بنا به دستور شهردار یا معاونینش در املاک شهرداری مستقر شدند اما بعد از آن خانه‌ها را ترک نکردند و سیستم شهرداری نیز پیگیری‌های لازم را انجام نداده است که جزء برنامه‌هایمان است که این مهم را پیگیری کنیم.

سوده نجفی عضو شورا در تذکری خطاب به شهردار منطقه ۱۹ تهران اظهار کرد: با توجه به تراکم بالای حضور کوره های آجرپزی در پهنه این منطقه نوزده متاسفانه  دچار چالش ها و آسیب های فراوانی است که درخواست می شود که شهردار این منطقه نسبت به تخصیص بودجه و برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ برای رفع این چالش ها اقدامات لازم را صورت دهند ضمن آنکه ما هم در شورای شهر در خصوص تسهیلگری از تمام توانایی خود استفاده خواهیم کرد.

شهرداری و سازمان میادین دوبار عوارض پسماند از میدان داران اخذ می کنند

مهدی پیرهادی دیگر عضو شورای شهر نیز در جریان بررسی حسابرسی منطقه ۱۹ شهرداری در خصوص قبض پسماند اظهار کرد: این موضوع در جریان حسابرسی ها به آن کمتر توجه شده به نحوی که در خصوص منطقه ۱۹ ما می بینیم قبوض عوارض پسماند برای بنکداران میدان میوه و تره بار مرکزی هم از سوی شهرداری منطقه و هم از سوی سازمان میادین با عنوان پسماند میوه صادرمی شود که اتحادیه مطبوع نیز نامه های رسمی متعددی در این خصوص به شورا ارسال کرده است.

این عضو در ادامه نیز در خصوص عدم تکمیل تصفیه خانه سازمان میادین مرکزی میوه و تره بار در تذکری گفت: علی رغم تلاشهای شهردار منطقه ۱۹ در این خصوص باید هرچه سریعتر این موضوع پیگیری و عملیاتی شود.

ایرادات مربوط به مدیران قبلی را اصلاح می‌کنیم

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ شهرداری منطقه ۱۹ اظهار کرد: گزارش حسابرسی مربوط به سال ۹۶ تا ۹۹ بوده و بخش قابل توجهی از آن به اتمام رسیده است. در خصوص قیمت تمام شده خدمات باید بگویم که در کشور هنوز در هیچ بخشی اجرایی نشده است.

لطف اله فروزنده با بیان اینکه ما وارث هستیم، یادآور شد: تلاش ما این است مواردی که در شورا مطرح می شود پیگیری کنیم. ما هیچ نقشی در اقدامات سالهای ۹۶ تا ۹۹ نداشتیم. اگر موارد پیش از سال ۹۶ ابلاغ شده و در این سالها اجرایی نشده باید پاسخ بدهند.

وی با بیان اینکه سیاست ها باید درست باشد و مناطق را دچار دردسر و گرفتاری نکند، تصریح کرد: بحث این است که عملکرد مربوط به مدیران قبلی است و ما باید آن را اصلاح کنیم و وظیفه داریم تذکرات را بشنویم و مباحث را پیگیری کنیم.

بررسی بوستان ولایت برای تبدیل به پردیس فناوری

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ نیز در واکنش به گزارش حسابرسی این منطقه گفت: بسیاری از ایرادات مربوط به دوره های قبلی مدیریت شهری بوده اما با تمام این تفاسیر اتفاقات جاری به طور خاص پیگیری می شود و تلاش ما این است به نقطه مطلوب برسیم و فضاهایی که هزینه های سنگینی برای آن ها انجام شده در اختیار شهر قرار بگیرد.

وی در خصوص پرونده کوه نور یادآور شد: این پرونده در سال ۸۴ فاقد پروانه و سند بوده و با توجه به اینکه بر اساس مقررات ملی ساختمان و ضوابط آتش نشانی سفت و سخت نبوده با توافق طرفین ساخته شده است. این پرونده از سوی نهادهای نظارتی در دست بررسی است و هر توضیح اضافی ممکن است مورد استناد و قضاوت قرار بگیرد اما پیگیر هستیم که پایان کار این مجتمع به درستی صادر شود. جلساتی با مالکان برگزار شد که در این زمینه صلح برقرار شود.

فرهادی با بیان اینکه پروژه صد در صد تکمیل شده است، گفت: تنها تأییدیه آتش نشانی و ایمنی طرح باقی مانده که مشاور در حال پیگیری برای دریافت این تأییدیه است.

وی با بیان اینکه املاک زیر مجموعه تبصره ۶ ماده ۵۵ جزء اموال عمومی و بخشی دیگر از آن مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی است، تصریح کرد: لیست کامل این املاک وجود دارد و منتظر تأیید این طرح ها بر اساس تبصره ۶ هستیم.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه بوستان ولایت ۲۸۰ هکتار است، خاطرنشان کرد: از زمانی که ما در حوزه شهرسازی فعالیت می کردیم دو طرح برای این بوستان تهیه شد و با توجه به انتقادات مورد بازبینی قرار گرفت. اخیراً شهردار تهران نگاه ویژه ای به این مجموعه تحت عنوان پردیس فناوری دارد که می تواند ظرفیتی فوق العاده ویژه برای شهر تهران باشد. اقداماتی که تاکنون انجام شده توسط سازمان املاک و سازمان فضای سبز بوده و تا تحویل منطقه نشود قابلیت پیگیری نخواهد داشت اما با این وجود پیگیر اتفاقات خوب برای شهر تهران هستیم.

فرهادی با اشاره به مدیریت پسماند در میادین میوه و تره بار گفت: آنچه که غرفه های میادین به سازمان مدیریت پسماند به عنوان شارژ پرداخت می کنند، شارژ نگهداری است. چند سال است که عوارض پسماند دریافت نکرده ایم و قرار شده با همکاری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند موضوع را پیگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که تصفیه خانه این منطقه را تا سال آینده به بهره برداری برسانیم.

اعضای شورای شهر تهران نیز پس از استماع گزارش حسابرس، مدیران شهرداری تهران و شهردار منطقه نوزده با رأی مثبت خود گزارش حسابرس در مورد سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ شهرداری منطقه یک را مصوب کردند.

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش حسابرسی های منطقه یک و نوزده در سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ شهرداری را به تصویب رساندند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط