1401/08/18-13:11
شهردار منطقه یک در ستاد کنگره شهدای شمیرانات:

یادواره های شهدا با مشارکت فعال جوانان و نوجوانان برگزار شود

یادواره های شهدا با مشارکت فعال جوانان و نوجوانان برگزار شود

یادواره های شهدا با هدف حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت و انتقال آن به نسل جوان و نوجوان مستلزم مشارکت آنها در برپایی این مراسم و ارتباط بیشتر آنها با خانواده های معظم شهدا و فرزندان آنها است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید مهدی صباغ شهردار منطقه در کنگره برگزاری بزرگداشت شهدای شمیرانات که با حضور سرهنگ سهیل گرشاسبی فرمانده سپاه ناحیه جماران، سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک، مسئولین فرمانداری، ارتش، شهرداری های لواسان و رودبار قصران، آموزش و پرورش، ارشاد و... برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شهردار تهران به رسیدگی به موضوع شهید و شهادت تاکید ویژه دارد و ما هم در منطقه یک تلاش می‌کنیم همه توان خود را به میدان آوریم تا مراسم بزرگداشت و تکریم شهدا به نحو مطلوب در این منطقه برگزار شود.

او خدمت به خانواده های معظم شهدا و حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت را توفیقی دانست که هر کسی در مسیر آن حرکت کند اجر دنیوی و اخروی خواهد داشت.

صباغ تاثیرگذاری برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا را بسیار مهم دانست و گفت: نیاز است رویکرد برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده در این مراسم، متفاوت با مراسم گذشته باشد و تاثیرگذار و به نوعی دلی و با مشارکت سایر اقشار جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان شکل بگیرد و آنها از نزدیک با خانواده‌های شهدا دیدار و با فرزندان آنها به گفتگو بپردازند.

این مقام مسئول تعامل و همکاری با همه دستگاه‌ها را رویه شهرداری منطقه یک دانست و افزود: با هدف خدمات رسانی بهتر به شهروندان ما آماده هرگونه تعامل و همکاری با دستگاه‌ها، نهادها و ادارات هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه جماران نیز در این جلسه با ارائه آماری از شهدای شمیرانات گفت: در شهرستان شمیرانات فعلی ۱۳۲۴ شهید شناسایی شده که در بین آنها ۱۱۶۵ شهید جنگ تحمیلی، ۴۰ شهید انقلاب، ۱۹ شهید مدافع حرم، ۲ شهید مدافع امنیت،۷ شهید سلامت، ۶۴ شهید ترور قرار دارد که از این بین ۲۷ شهید خواهر هستند.

گرشاسبی با اشاره به کمیته های فعال ستاد، شهردار منطقه یک را مسئول کمیته پشتیبانی ستاد کنگره دانست و گفت: تولید، بازنشر و اشاعه فرهنگ شهادت نیازمند همکاری همه نهادها است و امیدواریم با همکاری شهرداری تا پایان سال یک مراسم ویژه بزرگداشت و تکریم برای شهدای شمیرانات داشته باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط