1401/08/21-14:30
در بیست و چهارمین جلسه ملاقات مردمی؛

پاسخگویی شهردار منطقه ۱۹ به ۶۰ نفر شهروند در خصوص اخذ مجوزهای قانونی ساخت و ساز

پاسخگویی شهردار منطقه ۱۹ به ۶۰ نفر شهروند در خصوص اخذ مجوزهای قانونی ساخت و ساز

بیست و چهارمین جلسه ملاقات مردمی با حضور شهردار منطقه، نماینده موقوفه مروی، رئیس کلانتری ۱۵۲ خانی آباد، معاونین و مدیران شهری برگزار شد.

 به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این جلسه که در خصوص بررسی ساخت و سازهای اخیر در ناحیه برگزار شد، تورج فرهادی شهردار منطقه با اشاره به اینکه افرادی که دارای مشکلات مسکن و اقتصادی هستند، توان ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارند، گفت: این اقدامات توسط افراد و گروه‌هایی انجام می‌شود که قدرت و ضرب و زور دارند.

شهردار منطقه ضمن اشاره به برخورد با رویه غلط و غیرمجاز ساخت و ساز بیان کرد: با تصویب طرح باز آفرینی ناحیه سه اتفاقات مثبتی در این محدوده رخ خواهد داده و بخش بسیاری از این زمین‌ها دارای طرح از لکه سفید خارج می شوند و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند براساس پهنه‌ها و کاربری‌ها، مجوزهای لازم برای ساخت و ساز را اخذ کنند البته این امر منوط به این است که مالکیت به صورت قطعی مشخص شده باشد.

او با بیان اینکه برنامه کلانی برای برخورد با اینگونه اتفاقات و سوداگران است، افزود: هر کسی بخواهد در رعایت حقوق عامه و قانون قصد دریافت پروانه داشته باشد، به او در صورت رعایت قوانین و ضوابط شهرسازی و معماری پروانه داده می شود.

فرهادی به برخی شرایط به منظور تشکیل پرونده شهرسازی و اخذ مجوزها اشاره کرد و گفت: در صورت دارا بودن شرایطی از جمله مشخص بودن مالکیت حقیقی و حقوقی ملک و یا در صورت موقوفه بودن سند اجاره، مطابقت وضعیت کاربری ملک با پهنه بندی طرح تفصیلی، بررسی بر و کف ملک نسبت به استقرار بنا و اخذ تاییدیه، تطابق کاربری سند اجاره با وضع موجود برای آن دسته از املاکی که دارای سند اجاره معتبر از اوقاف هستنددر غیر این صورت مستأجر ملزم به اخذ اذن موقوفه برای تغییر کاربری است.

همچنین استحکام بنا ملک مورد تأیید مراجع ذی صلاح از جمله سازمان مهندسی ساختمان قرار گرفته و متقاضی ملزم و متعهد شود تا نسبت به تأمین دلیل مبنی بر اعلام استحکام بنا با اخذ نظریه کارشناس دادگستری اقدام کند.

ضمن اینکه  ماده ۱۰۱ از قانون شهردار ی ها رعایت شود تا تسهیلات لازم برای شهروندان قانون مدار فراهم شود.

براساس این گزارش طی جلسه ملاقات مردمی در خواست های ۶۰ نفر از شهروندان در خصوص ساخت و ساز در ناحیه سه و حدود ۱۵ نفر دیگر از ملاقات کنندگان با موضوع پایان کار، اخذ مجوز، املاک و خدمات شهری بررسی و راهکارهای قانونی ارائه شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط