1401/08/22-15:35
چمران در جمع خبرنگاران:

شهرداری به تنهایی نمی‌تواند کاری برای آلودگی هوا انجام دهد/ آغاز بررسی دقیق وضعیت ساختمان‌های ناایمن از دیروز

شهرداری به تنهایی نمی‌تواند کاری برای آلودگی هوا انجام دهد/ آغاز بررسی دقیق وضعیت ساختمان‌های ناایمن از دیروز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دیروز تیم کارشناسی دقیقی برای بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت تشکیل شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر در خصوص ساختمان‌های ناایمن شهر تهران اظهار کرد: آنچه به دست آمده اقدامات خوبی بوده و دیروز تیم کارشناسی دقیق و حساس در مناطق مختلف تشکیل شد تا ساختمان ها را با اولویت بندی بر اساس ارتفاع یا عمر بیشتر مورد بررسی قرار دهند. این تیم اخطار و هشدار لازم را می دهند تا ساختمان‌ها به مرحله ایمن سازی برسند، البته این تیم ساختمان‌های تا ۶ طبقه را نیز بررسی خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آنچه تا امروز گفته می شد در زمینه ایمنی آتش نشانی بود، خاطرنشان کرد: برخی از ساختمان ها از جهات دیگری ناپایدار هستند و مقاوم سازی آنها مورد اهمیت است. اقدامات آغاز شده و امیدواریم به نتیجه برسد. ابتدا اقدامات باید به اطلاع صاحبان و سپس به مردم برسد.

وی با اشاره به آلودگی هوای پایتخت یادآور شد: ما ابتدای سال اعلام می کنیم که باید کاری شود تا در پاییز نگوییم وضعیت مناسب نیست. قطعا اقدامات لازم مدت بیشتری می طلبد که این مدت وجود داشته و متاسفانه از دست رفته است.

چمران با تاکید بر تدوین قانون هوای پاک تصریح کرد: وزیر کشور چند ماه پیش، تمام دستگاه ها را در جلسه ای گردهم آورد و بررسی شد که این دستگاه‌ها تا چه اندازه وظایف خود را انجام داده اند. بسیاری از دستگاه ها هنوز ماموریت خود را انجام نداده بودند و برخی دیگر نیز اقداماتی را آغاز کرده بودند. در این میان شهرداری نیز در این زمینه پاسخگو بود، اما تمام دستگاه ها باید کنار هم باشند و شهرداری به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد.

وی با بیان اینکه منابع آلودگی هوا را باید اصلاح کنیم، گفت: برنامه هایی برای موتورخانه‌ها نیز پیش بینی شده بود که اجرا نشد که اگر اجرا می شد، تاثیر گذار بود. شاید اصلاح هر کدام از منابع پنج درصد تاثیر داشته باشد، اما مجموع این عوامل اثرگذار خواهد بود.

چمران با تاکید بر اینکه لازم است وزیر کشور جلسه ای دیگر ترتیب دهد تا ببینیم کدام دستگاه ها وظایف خود را انجام نداده اند، خاطرنشان کرد: اتوبوس هایی که با گازوئیل فعالیت می کنند باید نوسازی و یا بازسازی شوند و یا دستگاه‌های فرسوده از چرخه خارج شوند.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد آلودگی مرتبط با موتورسیکلت‌هاست و مشکلات زیادی ایجاد می کند. اگر موتورها برقی شوند، اقدام خوبی خواهد بود، اما قیمت ها افزایش یافته و این مشکلات گریبان گیر ماست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اتوبوس‌هایی که فکر می کردیم حالا باید داشته باشیم وجود ندارند که جایگزین شوند، گفت: ظرفیت مترو هنوز به پیش از کرونا بازنگشته و این ظرفیت باید بازگردد. واگن ها باید اورهال و موارد جدید خریداری شوند که البته دو سال آینده وارد چرخه خواهد شد. قطعا این کار عملی است و باید تمام دستگاه ها کنار هم قرار بگیرند و ما به عنوان نماینده مردم این تقاضا را از آنها داریم. آلودگی هوا در تمام نقاط شهر است و اتفاقا آلودگی هوا در شمال شهر شدت بیشتری دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط