1401/08/22-17:46

نجات ۱۵ شهروند از میان آتش و دود

نجات ۱۵ شهروند از میان آتش و دود

آتش سوزی مجتمع مسکونی در خیابان شاهین شمالی با تلاش آتش نشانان و نجات ۱۵ نفر از ساکنین به خیر گذشت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۶:۴۹ صبح امروز در پی بروز آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان شاهین شمالی، خیابان بهار و تماس ساکنان با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران پنج ایستگاه ۹۴، ۲۷، ۵۵ و گروه امداد و نجات ۳ را به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام کرد و آتش نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند.

رضا وفایی معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران در این باره اظهار کرد: این آتش سوزی در طبقه چهارم یک ساختمان ۹ طبقه ۵۰ واحدی و در یکی از واحدهای حدوداً ۱۰۰ متری رخ داده بود که در هنگام رسیدن آتش نشانان کاملاً شعله‌ور شده و دود زیادی محل حادثه را فراگرفته بود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به چند گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع برق و گاز مجتمع، ایمن سازی های اولیه را انجام داده و گروه دیگر با استفاده از تجهیزات کامل حفاظت فردی عملیات جستجوی محبوسین احتمالی را آغاز کردند و در نتیجه خوشبختانه یک خانم جوان را که در همان واحد گرفتار شده بود، نجات داده و از محل حادثه خارج کردند.

وفایی تصریح کرد: در پی جستجو و مهار آتش سوزی، آتش نشانان، ۱۵ نفر از ساکنین این مجتمع مسکونی را با رعایت موارد ایمنی از محل حادثه خارج و به مکانی امن منتقل کردند.

وی بیان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی و خاموش کردن کامل آتش سوزی با استفاده از فن های فشار مثبت در چندین قسمت این مجتمع، دود و محصولات آتش را از داخل مجتمع خارج کردند و پس از ارائه تذکرات ایمنی به مدیر مجموعه و تحویل محل به عوامل انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

کارشناسان سازمان آتش نشانی به شهروندان توصیه می کنند؛ ساختمان‌های بلندمرتبه حتماً باید به سیستم اطفا حریق اتوماتیک مجهز باشند تا در موارد اضطراری از بروز هر گونه حادثه پیشگیری به‌عمل آید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط