1401/08/25-19:13
شهردار منطقه هشت خبر داد:

رفع خطر از سه گود پرخطر در منطقه هشت

رفع خطر از سه گود پرخطر در منطقه هشت

از مجموع سه گود پرخطر در منطقه هشت تا کنون دو گود رفع خطر شدند و پرونده یک گود هم به مراجع قضایی ارجاع شده است

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هشت تهران، فاطمه تنهایی شهردار این منطقه از رفع خطر گودهای پرخطر در شرق تهران خبر داد و افزود: یکی از این گودها مربوط به ساختمانی بود که از سال ۹۸ اقدام به گودبرداری کرده است ولی به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و نکات فنی، مغایرات سازه نگهبان با نقشه های مصوب و عدم رعایت مباحث ملی ساختمان در پنج نوبت اخطار به مالک داده شد که پس از عدم انجام اقدام موثر از سوی مالک و دستگاه نظارت پروژه کمیسیون رفع خطر آذر ۱۴۰۰ تشکیل شد.

تنهایی با اشاره به وجود سه گود پرخطر در سال ۱۴۰۰، گفت: بر اساس ارزیابی هایی که معاونت معماری و شهرسازی(اداره کل معماری) انجام داد این گودها شناسایی و اقدامات لازم برای ساماندهی آنها انجام شد. دو گود در ناحیه یک و یک گود نیز در ناحیه دو واقع شده است.

شهردار منطقه هشت با بیان اینکه رفع خطر از گودها صرفا با پرکردن میسر نمی شود و عوامل دیگر فنی و مهندسی نیز باید بررسی شود، گفت: از همین رو از دادستان محترم درخواست می کنم به موضوع گودهای رها شده در تهران ورود جدی کنند و با احضار مالک پروژه به دادگاه(به عنوان عامل اصلی و مسبب ایجاد شرایط خطرناک برای شهروندان) ایشان را نسبت به اقدام فوری و عاجل ملزم کند تا مالک مجموعه برای تهیه طرح توجیهی مناسب از سوی شرکت های مهندسین مشاور دارای صلاحیت و اجرای آن تحت نظر مهندس ناظر پروژه و نظارت عالیه شهرداری تهران ملزم شوند.

تنهایی با بیان اینکه به طور کلی گودهای رها شده به سه گروه گودهای درشرایط بحرانی، پرخطر و کم خطر تقسیم بندی می شود، گفت: گودهای با شاخص خطر بالای ۷۰ درصد گودهایی هستند که در شریط بحرانی هستند و به ترتیب این رقم کاهش می یابد.

وی بالاترین شاخص خطر گودهای رها شده منطقه هشت را ۴۷درصد عنوان و خاطرنشان کرد: در مجموع در منطقه هشت،  سه گود پرخطر رها شده وجود دارد که بیشترین عمق گودبرداری آن نیز ۲۷ متر است.

شهردار منطقه هشت، افزود: سایر گودهای رها شده نیز در رده بندی ها جزو گودهای کم خطر تقسیم بندی می شوند و پنج مورد از آنها نیز ساماندهی شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط