1401/08/26-21:53
نادعلی در بازدید از منطقه ۱۲ پایتخت تاکید‌ کرد؛

لزوم توجه ویژه به سرانه فضاهای فرهنگی در «قلب تهران» /گسترش سرانه فضاهای ورزشی مخصوص بانوان در منطقه ۱۲ تهران/از توسعه فضای فرهنگی معراج شهدای تهران تا لزوم اصلاح طرح فرهنگی میدان امام خمینی(ره)

لزوم توجه ویژه به سرانه فضاهای فرهنگی در «قلب تهران» /گسترش سرانه فضاهای ورزشی مخصوص بانوان در منطقه ۱۲ تهران/از توسعه فضای فرهنگی معراج شهدای تهران تا لزوم اصلاح طرح فرهنگی میدان امام خمینی(ره)

سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر گسترش سرانه فضاهای ورزشی مخصوص بانوان در منطقه ۱۲ تهران تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ در ادامه سلسله بازدیدهای چهارشنبه های فرهنگی علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بازدید از پروژه‌های فرهنگی در منطقه ۱۲ پایتخت حضور یافت که در این بازدید امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از معاونان منطقه حضور داشتند.

براساس این گزارش نادعلی در ابتدا بازدید ضمن حضور در معراج شهدا به مقام شهدای گمنام والامقام ادای احترام کرد و سپس از بخش های مختلف معراج شهدا بازدید کرد و گفت: معراج شهدا از جمله نقاط فرهنگی مهم شهر تهران است که بیش از ۱۲۰ هزار شهید تاکنون در این مکان آورده شده است.

وی افزود: شهروندان این مکان را مقدس می‌دانند و در دوره ششم مدیریت شهری تهران نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است؛ لذا موضوع گسترش معراج شهدا در این دوره مدیریت شهری دنبال خواهد شد.

سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به دنبال خدمت رسانی مناسب به شهروندان با رویکرد فرهنگی مدیریت شهری تهران به دنبال گسترش فضای ساختمانی معراج شهداست.

نادعلی ادامه داد: امیدواریم تا چند روز آینده عملیات ساختمانی در معراج شهدا آغاز شود و فعالیت های لازم صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان برای گسترش ساختمان معراج شهدا در نظر گرفته شده است تا اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

بازدید از مجموعه شهربانو منطقه ۱۲

در ادامه بازدید از مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو در دستورکار قرار گرفت و نادعلی با بیان اینکه پروژه شهربانو دیوار به دیوار شهرداری و شورای شهر است گفت: متأسفانه ۵ سال است که این پروژه رها شده است.

وی ادامه داد: تا ۲۲ بهمن تمام اقدامات این پروژه به پایان می‌رسد و بخش سرمایشی و گرمایشی آن باید تأمین شود و شهرداری منطقه ۱۲ همه چیز را پای کار آورده است تا این پروژه تکمیل شود.

نادعلی تصریح کرد: هیچ نهادی حق نظر داشتن به این مجموعه را ندارد و مخصوص بانوان باقی خواهد ماند.

میدان امام خمینی باید بازگشایی شود

در ادامه برنامه بازدید از مجموعه بلدیه و میدان امام خمینی(ره) در دستور کار قرار گرفت و نادعلی در حاشیه این بازدید با اشاره به وضعیت آبنمای میدان بیان کرد: آب نماها و میدان گاه‌ها نقاطی هستند که برای شهروندان فضای دلپذیری ایجاد می‌کند این مکان‌ها در گذشته وجود داشته است اما اکنون وجود ندارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آبنمای میدان امام خمینی بسیار خوب است اما پوشیده شده و مردم هیچ اشرافی به آن ندارند و برهمین اساس باید طرحی برای آن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در گذشته اطراف این آبنماها اسامی شهدا نوشته شده بود اظهار کرد: درحال حاضر دیواره اطراف آبنما بالا آمده است و در گذشته اسامی شهدا روی آن نوشته شده بود که همین دیواره منجر به دیده نشدن آب نما شده است.

نادعلی افزود: به دنبال این هستیم تا طرحی جدید که منجر به دیده شدن آب نما در کنار نوشته شدن نام شهدا است را دنبال کنیم.

همچنین در ادامه این برنامه بازدید از محله امامزاده یحیی، سرای کاظمی، مجموعه ورزشی بانوان امامزاده یحیی، حمام نواب، حسینه سادات اخوی و دیگر بناهای تاریخی منطقه در دستور کار قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از مجموعه ورزشی امامزاده یحیی گفت: این مجموعه ورزشی ۱۰ سال است که رها بوده و البته کار تکمیل آن درحال آغاز است و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید؛ همچنین رویکرد ما در مدیریت شهری تهران توجه ویژه به خانواده محوری است و در این زمینه سعی می کنیم سرانه فضاهای ورزشی بانوان را در شهر تهران افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برای این پروژه بودجه مخصوص در شورای اسلامی شهر تهران در نظر گرفته خواهد شد.

نادعلی همچنین در ادامه بازدید چهارشنبه‌های فرهنگی با جمعی از مدیران و نخبگان فرهنگی منطقه ۱۲ با محوریت فرهنگی دیدار و گفتگو کرد؛ توسعه سرانه فضاهای فرهنگی و همچنین توجه ویژه به موضوعات فرهنگی از جمله نکات این دیدار بود.

در ادامه سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با خانواده شهید پوریا احمدی از شهدای امنیت دیدار و گفتگو کرد و سپس در مسجد آشتیانی منطقه ۱۲ حضور یافت و با شهروندان به منظور حل مشکلات محلات این منطقه گفتگو کرد؛ حل معضلات اجتماعی و همچنین توسعه فضاهای فرهنگی از جمله درخواست های شهروندان از عضو شورای اسلامی شهر تهران بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط