1401/09/02-16:17

کاشت بیش از ۲۶ هزار نشاء فصلی و دائمی در منطقه ۱۳

کاشت بیش از ۲۶ هزار نشاء فصلی و دائمی در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ از کاشت بیش از ۲۶ هزار نشاء فصلی ودائمی در نواحی، حاشیه بزرگراه ها و بوستان های منطقه در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به اینکه کاشت گل، نهال و توسعه فضای سبز در زیباسازی منظر شهری و ارتقای سلامت روحی شهروندان تأثیر بسزایی دارد، گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود سیمای بصری فضای شهری و با توجه به تغییر فصل، اداره فضای سبز منطقه ۱۳ نسبت به کاشت گل‌های فصلی متناسب با فصل زمستان در بلوارها، میادین و پارک‌های منطقه اقدام کرده است.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: عملیات کاشت نشاء گل‌های فصلی پاییز  به ترتیب به تعداد ۴۸۰۰ در ناحیه یک، ۵۹۴۰ در ناحیه دو، ۳۲۵۰ در ناحیه سه و ۱۴۰۰ عدد در ناحیه ۴ از انواع گونه‌های فصلی گل های کلم، داوودی و بنفشه که از گونه‌های مقاوم به سرما و شرایط آب و هوایی شهر تهران هستند اجرایی شده است.

محمدهادی علی احمدی  همچنین با اشاره به اجرای ۸۹۵۰ بذر گل در حاشیه بزرگراه ها و اتوبان های منطقه ۱۳ افزود: ما تمام تلاش و توان خود را در راستای زیباسازی و گسترش فضای سبز شهری انجام می‌دهیم و امیدواریم شهروندان نیز با تعامل و همکاری خود در ایجاد محیطی سبز و زیبا شهرداری را یاری کنند.

احسان خیراتیان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه نیز در ادامه از اجرای عملیات به زراعی در منطقه ۱۳ خبر داد و هدف از این اقدام را مبارزه با آفات و بیماری ها، شاداب سازی و تقویت رشد گیاهان عنوان کرد.
 
وی افزود: طی این فعالیت ضمن آبیاری، آبشویی، هوادهی، محلول پاشی، تغذیه درختان و مالچ پاشی، علف های هرز و شاخه های خشک درختان حذف و فرم دهی درختان و درختچه ها نیز انجام می شود و تا پایان اسفند ماه نیز ادامه دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط