1401/09/05-13:25
شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

در موضوع آلودگی هوا بیشتر از وظایف‌مان ورود کرده‌ایم/ هدف از واگذاری سهام شهرآفتاب و شهروند ارتقای خدمات‌دهی است

در موضوع آلودگی هوا بیشتر از وظایف‌مان ورود کرده‌ایم/ هدف از واگذاری سهام شهرآفتاب و شهروند ارتقای خدمات‌دهی است

زاکانی گفت: در موضوع آلودگی هوا ۲۲ دستگاه مسئول هستند و تنها شهرداری مسئول نیست اما ما بیشتر از حد وظایف خودمان ورود کرده ایم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر؛ علیرضا زاکانی در مراسم افتتاح تقاطع بزرگراه شهید باقری و خیابان فرجام(پل شهید محسن سیفی) گفت: امروز ۱۰ طرح شهری در منطقه ۴ به بهره برداری رسید که بزرگترین آن تقاطع غیرهمسطح اتوبان شهید باقری و خیابان فرجام است.

وی افزود: ما برای امسال ۱۰۰طرح را از میان طرح های شهری پایتخت انتخاب کردیم که با تمام توان بتوانیم آنها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

شهردار تهران ادامه داد: تقاطع غیر همسطح اتوبان شهید باقری و خیابان فرجام با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده اسن. این در حالی است که هزینه تمام ۱۰ طرحی که در این منطقه به بهره برداری می رسد بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: طی ۲ سال قبل از این دوره مدیریت شهری تنها ۴۰ درصد از این تقاطع پیشرفت کرده بود که در یک سال اخیر این پروژه تکمیل و به بهره برداری رسید.

زاکانی یادآور شد: امیدواریم افتتاح این طرح باعث کاهش بار ترافیکی در شرق تهران شود و رفاه مردم را ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه مدیریت شهری برای کاهش ترافیک در شهر تهران چیست؟ تاکید کرد: ما هم کارهای بزرگ مقیاس و هم کارهای کوچک مقیاس را برای کاهش ترافیک پایتخت در برنامه داریم. به عنوان مثال از کارهای بزرگ مقیاس ما در شرق تهران برای کاهش ترافیک، ساخت بزرگراه شهید شوشتری است که اتوبان شهید نجفی رستگار را به بزرگراه شهید یاسینی متصل می کند.

شهردار پایتخت افزود: فاز نخست آن در ۶ ماه اول سال آینده افتتاح می شود و فاز بعدی آن نیز طی ۲ سال و نیم آینده سال انجام می شود. این پروژه عملا ۱.۵درصد بار ترافیکی کل تهران و ۴.۵ درصد بار ترافیکی شرق تهران را کاهش می دهد. در غرب تهران نیز ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) و شهید بروجردی در دست احداث است.

زاکانی ادامه داد: علاوه بر آن کارهای کوچکی که گره های ترافیک را در شهر تهران کاهش می دهد را هم در دستور کار داریم.

وی درباره آلودگی هوا هم گفت: در موضوع آلودگی هوا ۲۲ دستگاه مسئول هستند و تنها شهرداری مسئول نیست اما ما بیشتر از حد وظایف خودمان ورود کرده ایم.

شهردار تهران یادآور شد: از جمله اقدامات شهرداری تهران توسعه حمل و نقل عمومی در شهر است تا از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده شود. نکته دوم ایجاد فضای سبز است به طوری که امسال در محیط پیرامونی شهر هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز افتتاح می شود. در سال گذشته نیز هزار و ۲۰۰هکتار فضای سبز ایجاد و به بهره برداری رسید.

زاکانی تاکید کرد: در داخل شهر نیز بوستان های متعددی را افتتاح کرده ایم که این جریان نیز ادامه خواهد داشت که امیدواریم درکل در موضوع کاهش آلاینده های هوا به همراه سایر متولیان قدم های موثری برداریم.

شهردار تهران در ادامه صحبت های خود در باره واگذاری سهام همشهری، شهروند، شهر آفتاب و رفاه توضیح داد: موضوع واگذاری سهام از قدیم در شهرداری تهران بوده و یکی از تکالیف مدیریت شهری بوده که بخشی از سهام شهرآفتاب، همشهری، رفاه و شهروند را واگذار کند.

وی ادامه داد: با هدف توسعه کارکردهای شهر و بالا بردن قابلیت های خدمتگزاری دو تا از این مجموعه ها واگذار می شود. یکی از این سهام ها متعلق به مجموعه شهر آفتاب به عنوان یکی از نقاط کلیدی پایتخت و محلی برای برگزاری نمایشگاه های تهران و باز کردن گره های ترافیکی شهر تهران است.

زاکانی بیان کرد: نکته این است که آنقدر نمایشگاه شهر آفتاب را ارتقا دهیم تا بتوانیم نمایشگاه های بین المللی را در آنجا برگزار کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته مشکلات جدی شهرآفتاب پشت سر گذاشته شد ما نیز با ارتقای سرمایه و ارزش افزوده آن با مشارکت بانک شهر تلاش کردیم تا هم مشارکت را در مجموعه افزایش دهیم و هم امکان بالابردن سطح خدمات را در این مجموعه داشته باشیم.

شهردار تهران تاکید کرد: با وزارت صنعت و معدن و بانک شهر وارد مذاکره شده ایم و مقصود ما تنها کاهش بدهی های شهرداری به بانک شهر نیست بلکه تنها یکی از اهداف این بوده اما اساس کار این است ظرفیت های وزارت صنعت و معدن و بانک شهر را به شهر آفتاب بیاوریم تا باعث ارتقای این مجموعه شویم.

وی در ادامه گفت: درباره فروشگاه شهروند نیز باید عنوان کنم برند شهروند را که دوره قبلی مدیریت شهری ۳ میلیارد تومان فروخته بودند، در حالی که ارزش این برند ۶۰۰ میلیارد تومان است؛ دوباره به شهرداری تهران بازگرداندیم.

زاکانی افزود: شهروند نیاز به توسعه کمی و کیفی دارد و واگذاری این برند تنها برای بدهی شهرداری نیست بلکه به بانک شهر اعلام کرده ایم بخشی از سهام در قالب تسهیلات برای توسعه شهروند است تا ضمن دسترسی آسان شهروندان در محله ها بتوانیم کسب و کارهای کوچک را در ابن مجموعه جمع آوری کنیم تا هم اختلال در کار اقتصادی مردم ایجاد نشود و هم نیازهای مردم رفع شود.

به گفته زاکانی؛ با واگذاری سهام این دو مجموعه مدیریت آن همچنان در دست شهرداری تهران باقی می ماند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط