1401/09/05-22:00

ريل گذاری مسير برگشت خط مترو تهران-پرند

ريل گذاری مسير برگشت خط مترو تهران-پرند

حدود ۴ كيلومتر ازمسير برگشت خط مترو فرودگاه امام خمينی(ره) تا شهر پرند ريل‌گذاری شده است و اين امر يعنی در صورت تامين به موقع منابع مالی، پروژه مذكور به صورت خطوط رفت و برگشتی افتتاح خواهد‌شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) "سيدقوام الدين حسينی" مجری خط مترو فرودگاه امام خمينی(ره) و شهر جديد پرند با اعلام مطلب فوق افزود: گرچه روند تامين منابع مالی در پروژه خط مترو تهران-پرند طبق توافقات صورت‌گرفته در اسفندماه سال گذشته پيش نرفت و عملاً حتی در بحث واگذاری اراضی مورد نظر در شهر پرند برای تزريق بودجه غير نقد پروژه نيز تاخيراتی صورت‌گرفت اما با اين حال حتی يک روز در سال جاری اين طرح تعطيل نبود و با هر امكاناتی كه در اختيار داشتيم، آن را پيش برديم.

حسينی در ادامه با تشريح اقدامات انجام شده اخير افزود: در حال حاضر عمليات نازک كاری ايستگاه، مراحل پايانی خود را پشت سر مي‌گذارد و ورودی نزديک به بلوار شهيد باهنر نيز در حال آماده‌سازی است. پس از ريل‌‌گذاری كامل مسير رفت اين خط و تست حركت قطار، اينک طول ريل‌گذاری مسير برگشت هم به حدود ۴ كيلومتر رسيده‌است. تهيه ريل برای مسير برگشت برای نخستين بار با بهره‌مندی از ريل‌های توليد داخل كشور صورت گرفته و بزودی اين بخش از ريل‌ها وارد كارگاه پروژه مي‌شود تا روسازی مسير برگشت سرعت گيرد. ضمن آنكه سفارش‌گذاری برای تامين بخشی از تجهيزات ويژه اين خط نيز انجام و قراردادها منعقد گرديده تا طی ماههای آينده، ادوات ساخته شده به محل پروژه حمل شود و ان‌شاءا... در روز آغاز بهره‌برداری از پروژه، خط مذكور به صورت رفت و برگشتی افتتاح گردد.

مجری خط مترو تهران-پرند با بيان آنكه اين پروژه بدون در نظر گرفتن احداث پايانه و تامين ناوگان و برای اولويت نخست بهره‌برداری به حدود ۹۶۰ ميليارد تومان پول و يا منابع مالی غيرنقد نياز دارد، گفت: در قضيه واگذاری اراضی مورد توافق برای تامين منابع غيرنقد پروژه، كارها به تدريج در‌حال انجام بوده و پيش‌بينی می‌كنيم با ارائه صورت وضعيت‌های جديد پيمانكاران، بخش ديگری از زمين‌های در‌نظر گرفته توسط شركت عمران شهر جديد پرند تحويل و واگذار‌شود؛ در اين صورت می توان به سرعت گرفتن عمليات اجرايی طرح طی روزها و هفته‌های آينده اميدوار باشيم.

نظرات

captcha
  • احمدوند 12 آذر

    واقعا خسته نباشید ازسال ۱۳۸۵ قراره دهه فجر همون سال مترو پرند افتتاح بشه بعد قرنها بلاخره ۴کیلومرت خط مترو کشیده شد باید شتر گاو پلنگ قربونی کنیم تا یه میلی متر دیگه خط اضاف بشه واقعا خسته نباشید عرق ریزان مردم

اخبار مرتبط