1401/09/06-13:28
با آغاز فصل بارش طی دو ماه اخیر‌؛

۳۰ هزار متر از انهار منطقه ۱۹ لایروبی و پاکسازی شد

۳۰ هزار متر از انهار منطقه ۱۹ لایروبی و پاکسازی شد

تورج فرهادی گفت: به همت عوامل اجرایی اداره مسیل ها و قنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه طی دو ماه از آغاز فصل پاییز ۳۰ هزار متر از انهار، کانال و مسیل ها لایروبی و پاکسازی شد.

 به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، شهردار منطقه با اشاره به پایش و بازدیدهای منظم کانال‌های اصلی و فرعی در معابر افزود: تهیه چک‌لیست و گزارش مربوط به هر کانال، لایروبی مستمر روزانه آنها بر اساس برنامه مستمر، پاک‌سازی هشت حوضچه ‌رسوبگیر ورودی کانال‌ها، بازدید نقاط حساس قبل از شروع فصل بارش بخشی از اقداماتی است که از سوی این منطقه بصورت ویژه در این فصل در حال انجام است.

او با اشاره به اجرای تمهیدات در خصوص عملیات لایروبی مسیل ها و نقاط حساس و جمع آوری روزانه به طور متغییر یک تا سه تن رسوبات بیان کرد: به منظور جلوگیری از تجمع ضایعات و زباله های شهری چهار رشته کانال درجه یک با نام های بهمنیار، بهشتی، دولتخواه و آزادگان به صورت مستمر لایروبی می شوند.

فرهادی با بیان اینکه ۳۶ هزار مترطول کانال ها و مسیل های منطقه است تصریح کرد: باتوجه به لزوم ارائه خدمات بهینه به شهروندان به طور میانگین ۱۵ هزار مترطول از انهار طی ماه لایروبی و نسبت به جمع آوری زباله اقدام می شود.

شهردار منطقه در ادامه پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی را از جمله اهداف این اقدامات برشمرد و خواستار مشارکت شهروندان در پاکسازی شهر با عدم رهاسازی زباله های شهری و نخاله های ساختمانی در انهار و مسیل ها که مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز است شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط