1401/09/08-15:08
اخ الصنایع خبر داد:

کاهش زمان صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰/ صدور ۲۷۳ مجوز تخریب و نوسازی

کاهش زمان صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰/ صدور ۲۷۳ مجوز تخریب و نوسازی

شهردار منطقه ۱۰ از صدور ۲۷۳ پروانه تخریب و نوسازی در هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: میانگین متوسط صدور پروانه در سال گذشته ۵۰ روز بوده که اکنون به ۴۱ روز کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» درباره عملکرد منطقه ۱۰ در حوزه شهرسازی و معماری گفت: منطقه ۱۰ یکی از مناطقی است که حدود ۶۰ درصد آن را بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تشکیل می‌دهد و همین مسئله موجب شده یکی از دغدغه‌های اصلی این منطقه، در راستای نوسازی و بهبود کیفیت بافت شهری باشد.

وی ادامه داد: صدور پروانه ساخت و ساز مهمترین نقش را در ارتقای کیفیت سکونت در مناطق دارای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر ایفا می‌کند و ساخت و سازها همراه با توسعه، چهره فرسوده و ناکارآمد شهر را دگرگون می‌سازد.

شهردار منطقه با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده و ایمن‌سازی ساختمان‌ها یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری در حال حاضر است، اظهار داشت: در هشت ماه نخست امسال، تاکنون ۱۴۸ پروانه تخریب و ۱۲۵ پروانه واقع در بافت فرسوده صادر شده است که به نظر می‌رسد با تصمیمات اتخاد شده اخیر در مورد نوسازی بافت فرسوده و جایزه خوش حسابی این میزان در هفته‌های آتی افزایش چشمگیری پیدا کند.

اخ الصنایع از کاهش زمان میانگین متوسط زمان صدور هر پروانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: میانگین متوسط صدور پروانه در سال گذشته ۵۰ روز بوده که اکنون به ۴۱ روز کاهش یافته است. همچنین در هشت ماهه اخیر ۹۵۸ گواهی اعم از پایان کار و عدم خلاف صادر شده است که میانگین متوسط زمان صدور هر گواهی ۱۶ است.

وی افزود: هرچند زمان صدور پروانه تخریب و نوسازی و همچنین صدور گواهی‌های مختلف نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بود اما ما همین زمان را نیز زیاد می‌دانیم و در این راستا، تمام تلاش خویش برای کاهش صدور پروانه در بخش‌های مختلف خواهیم کرد.

شهردار منطقه با اشاره به تغییر پهنه خیابان قزوین تصریح کرد: خیابان قزوین در گذشته یکی از شریان‌های شهر تهران محسوب می‌شد اما با گذشت زمان و تحولات اجتماعی و اقتصادی، متاسفانه این خیابان دیگر آن تب و تاب گذشته را ندارد و اگر امروز به داد این خیابان نرسیم، این محور با رکورد مواجه شده و به محلی برای بروز و تشدید آسیب‌های اجتماعی تبدیل می‌شود.

اخ الصنایع با بیان اینکه املاک پیرامون خیابان قزوین با فرسودگی شدیدی روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: ما نوسازی و حضور جمعیت را یکی از راهکارهایی می‌دانیم که می‌تواند نشاط و سرزندگی را به این خیابان برگرداند و اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی برای منطقه ۱۰ به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در همین راستا، با پیگیری‌های منطقه، کمیسیون ماده پنج با تغییر پهنه کاربری املاک تجاری در خیابان قزوین - که بیشتر انبارها و گاراژهای متروکه و خالی هستند - از تجاری (پهنه S) به مختلط (پهنه M) موافقت کرده و در این چارچوب، تاکنون هفت جلسه مشاوره با صاحبات این املاک از سوی معاونت شهرسازی منطقه برگزار شده است.

شهردار دیار مهر و ایمان یکی دیگر از رویکردهای اصلی شهرداری منطقه ۱۰ را بازآفرینی شهری برشمرد و ابراز داشت: شهرداری منطقه با بررسی‌های کارشناسی فراوان و بازدیدهای میدانی مختلفی که در سطح منطقه انجام داده و همچنین در گفت‌وگو با شهروندان، بسته‌ تشویقی به سازمان نوسازی شهر تهران ارسال کرده است که می‌تواند گام موثری در راستای نوسازی بافت فرسوده منطقه ۱۰ باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط