1401/09/16-14:22
در نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور عضو شورا در منطقه ۱۵ مطرح شد؛

توجه شورا و مدیریت شهری به رویکرد تشویقی در احیای بافت فرسوده

توجه شورا و مدیریت شهری به رویکرد تشویقی در احیای بافت فرسوده

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و سومین "نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور" ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد امام رضا(ع) محله مینابی منطقه ۱۵ به همراه رضا شرفی شهردار منطقه، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، رؤسای ادارات خدمات رسان و نیروی انتظامی به درخواست های شهروندان این محله رسیدگی کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ آقامیری در سخنانی با بیان اینکه در دوره جدید شورای شهر، شهرداری با رویکرد تسریع روند نوسازی به حوزه احیای بافت فرسوده پایتخت ورود کرده است، افزود: باید با رعایت اصول شهرسازی، کمی هم نگاه واقع‌ بینانه و پیشگیری از خطرات ناشی از بحران‌های طبیعی مانند زلزله و خطر آسیب جانی برای ساکنان این بافت‌ها داشته باشیم. دید و نگاه این دوره شورا و مدیریت شهری جدید بر این است که با مشوق های لازم، گره گشای این مشکل و احیاگر بافت فرسوده باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ضوابط کالبدی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است، افزود: از جمله این مشوق‌ها می‌توان به اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، امکان احداث واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از حدنصاب و عدم احتساب مساحت و... اشاره کرد که با توجه به اینکه حدود ۹درصد منطقه ۱۵ در بافت فرسوده است، اقدامات خوبی برای شهروندان ساکن منطقه رقم خواهد خورد.

بنابراین گزارش، رضا شرفی شهردار منطقه ۱۵ در ادامه این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین و تشکر از حضور مسئولین در این برنامه و دیدار مردمی گفت: بیشترین مورد درخواست ساکنان این محله موضوعات مربوط به نوسازی است و شهروندان خوب محله منتظرند با پایان این پروژه ها؛ برکات آن در محله دیده شود.

در ادامه نیز میز خدمت در مسجد امام رضا(ع) برپا شد و مسئولان حاضر به سوالات شهروندان پاسخ گفتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط