1401/09/18-16:02

دیدار سه ساعته صمیمی شهردار منطقه ۵ با دانشجویان منتخب به مناسبت روز دانشجو

دیدار سه ساعته صمیمی شهردار منطقه ۵ با دانشجویان منتخب به مناسبت روز دانشجو

مدیریت شهری منطقه ۵ به منظور بهره گیری از ظرفیت دانشجویان کار گروه های تخصصی راه اندازی می کند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، بعد از ظهر روز دانشجو در منطقه امید و زندگی، متمایز بود، در حالیکه برخی به طبل آشوبگری می نواختند تا از دانشجویان سواستفاده کنند، شهرداری منطقه با ابتکاری خاص، برخی از چهره های دانشجویی ساکن و یا دانشجو در دانشگاه های منطقه را به یک گفتگوی انتقادی و چالشی با مدیریت شهری دعوت کرد.

دانشجویان یکی پس از یکی دیگر آمدند، آمدند به سالن شهدای مدافع حرم که برای وطن جان خود را فدا کرده بودند. آرام نشستند و مجری برنامه پس از تلاوت قرآن و پخش دو کلیپ در خصوص روز ۱۶ آذر و معرفی منطقه ۵، با لحن طنزی جمع را به انتقاد و ارایه پیشنهادات برای بهبود خدمت رسانی دعوت کرد.

سپس احسان شریفی «شهردار منطقه ۵» علاوه بر خیر مقدم، به معرفی خود پرداخت و در تلاش صریحی، کمک دانشجویان را استمداد کرد و همه ماجرا از اینجا آغاز شد و دو ساعت و نیم بعدی سراسر به گفتگو گذشت.

دانشجویان حاضر از اهمیت توجه به موضوعات مذهبی در شهر تا نیازمندی به ورزش، برخورد با یک گردانی، استفاده از سرای محلات در خدمات بهداشتی بیشتر، رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه ها، افزایش خطوط اتوبوسرانی، کمک در احداث شهربازی، مسجد و درمانگاه، تسهیل مشاغل مادران، فضای کار اشتراکی، توسعه سیستم اطلاع رسانی، انتقاد از وضعیت پسماند شهری، حرص درختان، برخورد با دست فروشان، هوشمند سازی مدیریت بحران و بی تفاوتی مدیریت شهری به ظرفیت نخبگان صحبت کردند، گاهی تند شدند و گاهی همدیگر را با دست زدن های ممتد تشویق، اما آنچه مهم بود، رفتار دلسوزانه، متعهدانه و راهبردی ایشان بود که برای آینده شهر با دنیای انرژی و امید صحبت می کردند.

در این نشست احسان شریفی شهردار منطقه ۵، طی سخنان کوتاهی به دانشجویان گفت: باید توکل به خدا و امید را در همه حال در نظر داشته باشیم و از فرصت ها برای ساختن آینده ای موفق تر استفاده کرد و برای اداره شهر به کار برد.

او از دانشجویان خواست که از ظرفیت و توانمندی های خودشان در خصوص نظارت در اجرای ماموریت های مدیریت شهری در سطح شهر استفاده کنند و اظهار داشت: هر جا که می توانست دست ما را بگیرید با هر توانی ما استقبال می کنیم و از اینکه نقد شویم، خوشحال هم هستیم. شریفی با اشاره به وجود سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ این مجموعه را مرکزی دانش بنیان دانست که مکانیزم مشارکت شهروندان در اداره شهر را طراحی کرده است.

شریفی با پر اهمیت دانستن هم افزایی نخبگان و ایده پردازان در اداره شهر خواست تخصصی تر کردن موضوعات را در جلسات آتی با دانشجویان داشته باشد و افزود: کار گروه هایی را به کمک خود شما به زودی تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم از ظرفیت های شما به نحو احسن استفاده کرد.

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: مشکلات کشور کم نیست اما با مشورت جمعی و همفکری می توان بخشی از این مشکلات را حل کرد و بهتر است از خودمان شروع کنیم تا ببینیم به چه اندازه دلسوز و وفادار هستیم و به چه اندازه موثر در اداره جامعه.

در پایان این نشست شهردار منطقه ۵ خود را از دانشجویان دانست و گفت که همیشه پذیرای پیشنهادات و انتقادات و... شما هستم.

از نکات جالب این جلسه، حضور دختر خانمی ۶ ساله و محجبه بود که به درخواست خودش، شهردار به او مجموعه کتاب های از داستان ها و اشعار شعرای بزرگ را به زبان کودکان، اهدا کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط