1401/09/21-14:54
توسط شهرداری منطقه ۶ انجام شد؛

مرمت پله‌های ۷۰ ساله خیابان ولیعصر(عج) در منطقه شش

مرمت پله‌های ۷۰ ساله خیابان ولیعصر(عج) در منطقه شش

سلسه پله های رنگارنگ هشتگانه خیابان ولیعصر(عج) به منظور ارتقاء کیفیت بصری خیابان خاطرات پایتخت نشینان احیاء و مرمت شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه شش، رضا محمدی شهردار منطقه با اشاره به قدمت تاریخی خیابان ولیعصر(عج) که از دیرباز مورد توجه عموم بوده است گفت: پله‌های رنگارنگ این خیابان یكی از دیدنی‌ های تهران محسوب می شود که برای مردم و گردشگران جذابیت خاصی دارد.

شهردار منطقه شش ادامه داد: این پله ها یکی از عناصر جذاب و مهم خیابان ولیعصر(عج) است. متاسفانه مرور زمان و مرمت های سطحی انجام شده این پله ها را به وضعیت نامطلوبی دچار کرده بود که با تلاش های اداره زیباسازی منطقه احیاء و مرمت این پله ها انجام شد که در چند روز آینده به طور کامل به اتمام خواهد رسید. 

بازساخت سقف تیر چوبی پله اول خیابان ولیعصر(عج)

وی در ادامه به توضیح روند انجام این پروژه پرداخت و خاطرنشان کرد: سقف پله یکم  از تیره‌های چوبی ساخته شده بود که متاسفانه طی سال‌های گذشته براثر حریق آسیب دید ما تلاش کردیم در انجام مرمت که با اصل وفاداری به قدمت و هویت سابق همراه بود سقف را با سازه تیر چوبی به شکل گذشته احیاء کنیم.

محمدی با اشاره به  حساسیت های انجام این پروژه مرمتی خاطرنشان کرد: کاشیکاری پیشانی این پله ها با کاشی های هفت رنگ دست ساز و با نقوش ایرانیانی انجام شد که این کاشی ها در برابر عوامل محیطی مقاوم و ماندگار هستند و دیگر به مرور زمان شاهد تغییر رنگ در آنها نخواهیم بود. 

هوشمند سازی پله چهارم

محمدی با اشاره به کارهای متنوعی که در هریک از پله های خیابان ولیعصر(عج) صورت گرفته اذعان داشت: پله چهارم این خیابان نیز هوشمند سازی شده  به طوریکه عابری که پایش را روی یکی از پله‌ها می‌گذارد لامپ پنل نوری یکپارچه همان پله روشن می شود ما تلاش می کنیم با ایجاد تنوع در فضاهای شهری نشاط اجتماعی را ارتقاء بخشیم تا شهروندان لحظاتی بدور از تلاش های بی وقفه از حضور در شهر لذت ببرند. 

 
ساخت نیمکت شهری در پله هفتم و هشتم خیابان خاطرات پایتخت

شهردار منطقه شش با اشاره به اینکه شهرداری منطقه شش یکی از سالمند نشین ترین مناطق تهران هست افزود: یکی از مشکلاتی که ما در این پله ها با آن مواجهیم، مشکل تردد سالمندان است لذا تلاش کردیم با حفظ هویت این پله ها با ساخت نیمکت شهری (از جنس ترمووود) در پاگرد پله ها محلی برای استراحت و رفع خستگی ناشی از بالارفتن از پله ها و محلی برای برقراری تعاملات اجتماعی را برای شهروندان پدید آوریم.

گفتنی است؛ انجام نقاشی های دیواری جدید در فضاهای اطراف پله ها از دیگر اقداماتی است که در قالب طرح در این محدوده اجرایی خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط