1401/09/22-14:58

ادامه عمليات اجرايى احداث پايانه آزادگان در ۵ جبهه كارى

ادامه عمليات اجرايى احداث پايانه آزادگان در ۵ جبهه كارى

عمليات اجرايى پروژه احداث پايانه و پاركينگ آزادگان كه مربوط به قطارهاى خط ۳ شبكه مترو تهران مى‌شود، در ۵ جبهه كارى ادامه داشته و تمهيدات لازم جهت سرعت گرفتن روند پيشرفت فيزيكى پايانه انديشيده شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومى و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) "مهندس آزاد اكبرى" مجرى خط ۳ مترو با اعلام مطلب فوق افزود: پايانه آزادگان در جنب بزرگراه‌هاى آزادگان و آيت‌ا... سعيدى واقع شده كه فاز نخست آن با ۲۵ هكتار وسعت، امكان توقف ۵۶ رام قطار را دارد. البته فاز توسعه‌اى پايانه مذكور، جهت تعمير و نگهدارى قطارهاى خط ۱۱ (كه هنوز عمليات ساخت آن آغاز نشده است) در نظر گرفته شده كه يک سازه زيرزمينى دو طبقه را شامل مى‌شود.

اكبرى در ادامه به برخى عمليات عمرانى در جبهه‌هاى فعال كارى پروژه اشاره كرد و گفت: خوشبختانه عمليات احداث سه‌راهى در بزرگراه آيت‌ا... سعيدى به اتمام رسيده و تونل زيرلاين كندرو اين بزرگراه نيز در حال تكميل شدن است. در حال حاضر بخش تونلى زيرمسير خطوط راه‌آهن جمهورى اسلامى در مرحله آرماتوربندى و قالب‌بندى بوده و حفارى آن به پايان رسيده است. از طرفى مرحله ساخت ديوار پيرامونى پايانه و خاكبردارى در امتداد مسير پايانه ادامه داشته و خاک‌هاى دپو شده و زباله‌هاى مدفون در محوطه شرقى اراضى پايانه، به مرور زمان از كارگاه پروژه خارج خواهد شد.

گفتنى است مسير دسترسى به پايانه آزادگان از محدوده خيابان آيت‌ا... سعيدى (سه‌راه اسلامشهر) شروع شده و به صورت تونلى به محدوده اصلى پايانه راه پيدا مى‌كند. طول اين تونل حدود ۸۰۰ متر است كه مراحل مختلف اجراى آن در حال پيگيرى مى‌باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط