1400/06/27-09:37
تشکری هاشمی تاکید کرد؛

لزوم استمرار تسهیلات تردد برای ساکنان محدوده طرح ترافیک

لزوم استمرار تسهیلات تردد برای ساکنان محدوده طرح ترافیک

طرح ترافیک مدتی است در کلانشهر تهران برقرار شده است. اجرای طرح ترافیک از ساعت 9 تا 14 و 30 دقیقه بعد از ظهر اعمال می شود. خودروها در این ساعات باید براساس قانون در محدوده های طرح ترافیک تردد نمایند. اخیراً با اعمال محدودیت های شبانه و طرح ترافیک به طور همزمان، ساکنین مناطقی که در محدوده طرح ترافیک قرار گرفته اند، نسبت به این وضعیت معترض شده اند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از رکنا، مدتی است با اعمال طرح ترافیک در نوبت صبح تا بعد از ظهر، شهروندانی که در محدوده طرح ترافیک ساکن هستند، با وجود ممنوعیت ترددهای شبانه، علناً امکان خارج شدن از محل سکونت را با ماشین شخصی خود ندارند و گویی در یک محاصره قرار گرفته اند!

این درحالی است که تعدادی از نمایندگان مجلس، فعالان شهری و همچنین کمپین های مردمی نسبت به اعمال ترددهای شبانه انتقاد دارند.  آن ها معتقدند شهر در هنگام شب فقط برای افراد مرفه خالی می شود و اقشاری که توان پرداخت جریمه های ممنوعیت شبانه را ندارند باید در خانه بمانند. با این حال به نظر می رسد این وضعیت برای ساکنین مناطقی که در محدوده طرح ترافیک قرار گرفته اند بیش از پیش سخت تر است.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار رکنا در مورد اینکه آیا اجرای محدودیت تردد شبانه، برای شهروندان ساکن در محدوده ترافیک که در ساعات روز نیز با منع تردد مواجه هستند، محدودیت مضاعف محسوب نمی‌شود؟ گفت: محدودیت تردد شبانه، محدودیتی عمومی است که در کل شهر و برای همه شهروندان اِعمال می‌شود، ضمن اینکه در ساعات شب، عملاً هیچ‌گونه فعالیت عمومی در سطح شهر صورت نمی‌پذیرد و از گذشته، مراکز ارائه خدمات دولتی و خصوصی در این ساعات تعطیل بوده اند.

تشکری هاشمی افزود: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اِعمال می‌شود و لذا محدودیت مضاعفی برای ساکنان محدوده طرح ترافیک تلقی نمی‌شود و این محدودیت که بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله کرونا به اجرا در آمده شده است، شامل حال همه شهروندان می‌شود، هرچند ستاد ملی کرونا به طور موقت این محدودیت را مرتفع کرده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، چند مورد از تسهیلاتی که برای ساکنان محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده است را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برابر مصوبات قبلی ساکنان این محدوده، قبل از ساعت ۹ صبح و بعد از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه می‌توانند خروج و ورود رایگان به محدوده طرح ترافیک داشته باشند، ضمن اینکه در صورت تردد بین ساعت ۹ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه در محدوده طرح ترافیک نیز عوارض مربوطه برای ایشان، نیم‌بها محسوب می‌شود و علاوه بر این، ساکنان محدوده مذکور ملزم به رزرو روزانه طرح ترافیک برای تردد در این محدوده نمی‌باشند.

وی افزود: با توجه به لغو موقت تردد شبانه، ضروری است مقایسه بین میزان ترددهای قبل از اجرای طرح و بعد از اجرا با استفاده از سامانه های هوشمند انجام و نتایج آن برای تصمیم دقیق تر در اختیار شورا قرارگیرد.

تشکری هاشمی در خاتمه یادآور شد: تمامی نقاط قوت و ضعف طرح فعلی در زمان مقتضی بررسی و اصلاحات لازم در لایحه سال آینده اعمال خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط