1401/09/23-13:56
رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

توسعه و پیشرفت محلات با حمایت مدیریت شهری از بانوان نخبه و فعال

توسعه و پیشرفت محلات با حمایت مدیریت شهری از بانوان نخبه و فعال

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در جمع بانوان نخبه و فعال منطقه ۱۳ ضمن تاکید بر جمعی شدن فعالیت های بانوان در محلات به عنوان الگوی توسعه محله محور از گام مجلس و شورای شهر برای توانمندسازی بانوان و تغییر و تحولات مثبت در این مسیر خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  نشست و هم اندیشی بانوان فعال و نخبه منطقه۱۳ با حضور  فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، سوده نجفی عضو هیئت رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمد هادی علی‌احمدی شهردار منطقه۱۳، ابوذر حسینی مدیر حوزه شهردار منطقه، مسعود حیدری نکو معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، دلفان رییس اداره بانوان و جمعی از بانوان فعال و کنشگر منطقه در محل سالن کنفرانس شهرداری منطقه۱۳ برگزار شد.

محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه۱۳ در ابتدای این نشست، با اشاره به حضور بانوان در پست‌های های مدیریتی منطقه گفت: باور ما بر این است که زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی توانمند هستند و در این راستا، شهرداری منطقه ۱۳ همواره بر این مهم تاکید دارد.

مسعود حیدری نکو، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات منطقه ۱۳ در حوزه امور بانوان، اختصاص فضا برای بانوان کارآفرین در سرای محلات، برگزاری سلسله نشست های مهارت زندگی در سرای محلات، جشنواره های تفریحی و ورزشی، مسابقات ورزشی، اجرای طرح سلامت یار و... را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده عنوان کرد.

او برپایی بازارچه خوداشتغالی دائمی در فضای موجود در نزدیکی مجتمع شهربانو، راه اندازی مرکز کوثر و دار القرآن از مهم ترین برنامه‌های آتی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ اعلام کرد.

تبدیل کنشگری فردی به کنشگری محله محور و جمعی در فعالیت های اجتماعی بانوان

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در جمع بانوان نخبه و فعال با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی بانوان در محلات به صورت فردی شکل گرفته است که می بایست به کنش جمعی تبدیل شود تا تاثیرگذار باشد گفت: بسیاری از فعالیت های بانوان در محلات به صورت فردی دنبال می شود و  بستر و ظرفیتی خوبی ایجاد شده که می بایست این فعالیت ها در کنار هم قرار بگیرد تا به الگوی توسعه محله محور تبدیل شود و از طرفی دیگر، حل مسائل و موضوعات اجتماعی را  به دنبال داشته باشد.

او افزود: برگزاری چنین جلساتی و حضور در جمع بانوان فعال و کنشگر شهر تهران و ارتباط رو در رو با برنامه ریزی و شناسایی خلاهای موجود در حوزه فعالیت های اجتماعی بانوان کمک می کند تا بتوانیم برای تغییر شکل فعالیت های بانوان از جنبه فردی به جمعی در حوزه قانون گذاری و نظارت در سطح کلان و ملی گام های موثر برداریم.

فاطمه قاسم پور، شکوفایی بانوان را یکی از محورهای سیاست گذاری برنامه هفتم توسعه کشور برشمرد و افزود: در گام اول، تعامل و ارتباط با بانوان فعال شهر به عرصه کنش گری و شکوفایی بانوان کمک می کند تا بتوانیم به نحو بهتری توانمندسازی زنان در عرصه اجتماعی رو دنبال کنیم.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با اشاره به  ورود شهرداری تهران به عرصه خدمات اجتماعی  ادامه داد: خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری نسبت به دوره های قبل، توجه بیشتری به عناصر مهم فرهنگی و اجتماعی در شهر شده و به تبع آن خدمات خوبی هم به شهروندان ارائه می شود که جای تشکر دارد که این فضا فعال شده و امیدوارم با روند بهتری به مسیر خود ادامه دهد.

او ضمن اشاره به رویکرد مجلس در اصلاح قوانین مربوط به بانوان ورزشکار، اشتغالزایی بانوان و... ابراز امیدواری کرد فرصت پیش آمده گامی برای  حل مسائل اساسی زنان در زمینه های مختلف باشد تا در برنامه چهارم توسعه شهری و برنامه هفتم ملی، از ظرفيت کنشگری اجتماعی بهره بیشتری ببریم.

توسعه و سازندگی با مشارکت زنان محقق می شود

سوده نجفی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه نشست ضمن تشکر از شهردار منطقه ۱۳ به جهت بستر سازی فعالیت بانوان در محلات و اشاره به مشخصات و ویژگی های منطقه گفت: بدون مشارکت زنان در تمامی حوزه ها، توسعه و سازندگی امکان پذیر نیست و زنان ما به ویژه در جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف توانمند و موثر هستند.

نجفی، توانمندسازی بانوان را زمینه توسعه پایدار دانست و از مدیریت شهری منطقه خواست در حیطه اختیارات شهری ،حمایت های لازم را با ارائه امکانات و اختصاص فضا از بانوان محلات انجام دهند.

او در پایان، راهکارهای لازم را در پاسخ به دغدغه‌های بانوان حاضر در جلسه ارائه کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط