1401/09/27-17:58

پیشرفت قابل ملاحظه عملیات احداث زیرگذر شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) در اراضی پادگان جی

پیشرفت قابل ملاحظه عملیات احداث زیرگذر شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) در اراضی پادگان جی

طبق توافقات صورت گرفته با ارتش، بخشی از اراضی پادگان جی جهت اجرای پروژه‌ احداث شاخه‌ غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به ‌زودی در اختیار مجریان پروژه قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "عباس شعبانی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه شاخه‌ غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) طبق طراحی‌های صورت گرفته، به صورت یک زیرگذر روباز با طول حدود ۲ کیلومتر از محدوده خیابان دستغیب (زیرگذر موجود) آغاز و پس از گذر از مسیر میدان جی، پادگان جی، تقاطع بلوار استاد معین و میدان فتح به بزرگراه فتح متصل می شود، یادآور شد: در این پروژه علاوه بر احداث زیرگذر، چند دستگاه پل و یک تونل، احداث دسترسی های جدید، اصلاحات هندسی معابر موجود و شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی با هزینه ای بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت اجرایی در جبهه‌های مختلف کاری گفت: در محدوده پادگان جی(اراضی وزارت دفاع) از ۳۰۰ حلقه شمع مورد نیاز برای احداث زیرگذر تاکنون ۱۰۰ حلقه شمع اجرا و حدود ۲۰۰ حلقه شمع در مرحله حفاری و آرماتورگذاری می‌باشد. این در حالی است که عملیات حفاری و خاکبرداری بخش‌هایی از زیرگذر نیز در حال انجام است. وی معارضین شناسایی شده‌ تاسیساتی در مسیر احداث زیرگذر را شامل لوله ۱۲ اینچ گاز، لوله ۶ اینچ آب و کابل برق فشار قوی دانست.

"شعبانی" آزادسازی اراضی مورد نیاز پروژه در محدوده پادگان جی(اراضی ارتش) را زمینه ساز اجرای شمع های زیرگذر دانست و افزود: در این خصوص توافقاتی با مسئولین مربوطه صورت گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه طی سال های گذشته در محدوده میدان فتح ۲ دستگاه پل و بخشی از زیرگذر محور اصلی احداث شده از ادامه عملیات خاکبرداری در این محدوده خبر داد و گفت: بخش‌هایی از تقاطع غیرهمسطح میدان فتح که در جریان ترافیک عبوری قرار ندارد، شامل عملیات اجرای فونداسیون، دیوار پل جهتی غرب به شمال و نیز پل‌های همسطح تقاطع در حال اجرا است.

گفتنی است شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) از میدان شهیدان(جی) آغاز شده و پس از عبور از اراضی پادگان جی در تراز منهای یک(زیرگذر) تا غرب میدان فتح و سپس از طریق بزرگراه فتح تا تقاطع بلوار بهار و نهایتا بزرگراه شهید بروجردی ادامه می یابد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط