1401/09/30-12:35
در منطقه ۶ محقق شد؛

بازپیرایی بوستان های سطح منطقه شش

بازپیرایی بوستان های سطح منطقه شش

شهردار منطقه ۶ از اجرای طرح بهسازی و بازسازی در بوستان های سطح منطقه خبرداد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، رضا محمدی شهردار منطقه با اعلام خبر بهسازی و بازسازی بوستانهای قلب پایتخت گفت: بوستان ها ریه های تنفسی شهرهای بزرگ هستند و نقش مهمی در بهبود وضعیت زیست محیطی در شهرهای بزرگی چون تهران را ایفا می‌کنند.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: بوستان ها، فضاهای جدانشدنی از زندگی شهری افراد جامعه هستند که بسیاری از تعاملات اجتماعی و تفریحات مردم شهر در بستر این فضاهای سبز شهری شکل می گیرد، لذا توجه به این فضاها نقش کلیدی در کاهش فشارهای روانی می تواند داشته باشد.

۴۰۰ متر معبرسازی و ۷۰۰ متر پیاده روسازی در بوستان لاله

وی در ادامه به تشریح جزئیات اقدامات پرداخت و اظهار کرد: در اولین گام، بهسازی بوستان لاله در دستور کار قرار گرفت که با جمع آوری سنگ فرش های شکسته، از بین بردن پستی بلندی های معبر شمالی بوستان و معبرسازی مجدد به طول ۴۰۰ متر، معابر این بوستان برای تردد سالمندان و شهروندان مناسب سازی شد.

شهردار منطقه ۶ با اشاره به اهمیت بهسازی شبکه روشنایی بوستان ها برای تردد راحت شهروندان گفت: در این راستا بیش از ۵۰ سرچراغ قدیمی شکسته سردیواری های جنوب و شمال و غرب بلوار بوستان لاله تعویض شد. 

احداث دو چشمه سرویس بهداشتی برای معلولین

محمدی با اشاره به برخی از اقدامات عمرانی صورت گرفته اذعان داشت: احداث دو چشمه سرویس بهداشتی برای معلولان، تعمیر و مرمت ۸ چشمه سرویس بهداشتی عمومی داخل پارک و پیاده رو سازی بالغ بر ۷٠٠ مترمربعی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای بهسازی این بوستان است.

وی همچنین با اشاره به بهسازی فضای سبز این پارک به متراژ ۱۰ هزار مترمربع گفت: این اقدام که در راستای بهبود فضای سبزشهری، تقویت نشاط و شادابی شهروندان، ارتقاء شاخص های سیما و منظرشهری در یکی از پرتردد ترین بخش های شهری منطقه شش صورت گرفت.

بازسازی و مرمت مسیر دوچرخه پارک لاله

شهردار منطقه در ادامه افزود: کل مسیر دوچرخه پارک لاله ۲۸۳۵ مترمربع می باشد که در حدود ۳۰۰۰ مترمربع از مسیر و حوالی آن در حال بازسازی و مرمت با آسفالت است.

بر پایه این گزارش؛ با اجرای این طرح، آبنمای بزرگ و مرکزی بوستان لاله شستشو و رنگ آمیزی شد و ایراد آبنمای مرکزی این بوستان که باعث ایجاد مشکل در آبیاری درختان و بوی نامطبوع در فضا بود، مرتفع گردید.

گفتنی است؛ این طرح بنا به درخواست متعدد شهروندان و پیگیری «دوربین چالش۶» منطقه محقق شد. این دوربین از مهرماه سال جاری برای پیگیری درخواست های شهروندان قلب پایتخت با شعار "درخواست از شما، پیگیری با دوربین چالش ۶" کار خود را آغاز کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط