1401/10/01-22:11
شهردار منطقه ۸ خبر داد:

لایروبی ۸۹هزار مترطول از انهار و مسیل‌ها منطقه در فصل پاییز

لایروبی ۸۹هزار مترطول از انهار و مسیل‌ها منطقه در فصل پاییز

با لایروبی ۸۹ هزار مترطول از انهار و مسیل‌ها در محلات سیزده‌گانه و شناسایی ۱۷ نقطه آبگیر، منطقه هشت آماده بارندگی‌ شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اعلام خبر ۸۹ هزار مترطول لایروبی در مسیل‌ها و حوضچه‌های آبگیر سطح محدوه و آماده‌باش نیروها و ادوات خدمت‌رسان، گفت: از آغاز سال و براساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی کانال های اصلی و مسیل‌ها که در زمان بارش‌ باران می توانستند خطر آفرین باشند، لایروبی شدند و مشکلات بحرانی آن ها برطرف شد.

تنهایی با اشاره به استقرار کلیه نيرو‌ها در زمان بارش و بازدید مستمر از مسيل های منطقه گفت: بر اساس اقدامات انجام شده در حال حاضر در سطح معابر و مسیل‌ها مشکل خاصی نداریم و علاوه بر مسیل‌ها، منطقه هشت داری ۱۷ نقطه حساس است که در زمان بارش نزولات آسمانی، عوامل انسانی خدمات شهری در این نقاط مستقر می‌شوند.

شهردار منطقه به این ۱۷ نقطه که در خیابان‌های پروین، دماوند تقاطع افشاری، آیت تقاطع دلسیم هاشمی، هفت حوض شهر کتاب و... قرار گرفته‌اند، اشاره کرد و گفت: با توجه به بافت‌شهری و تراکم منطقه‌ای، در زمان وقوع بارندگی‌ها در معابر ناحیه یک کمترین و در ناحیه سه بیشترین میزان آبگرفتگی را شاهد هستیم.

آماده سازی ده هزار کیسه شن و تجهیز و بازدید از ماشین‌آلات از جمله خاور، بابکت و... از دیگر اقداماتی بود که شهردار منطقه در آمادگی شش ماه دوم سال به آن‌ها اشاره کرد و افزود: آمار گزارش‌های مردمی در موضوع آبگرفتگی در اولین بارندگی پایتخت تعداد ۲۸ مورد بوده است.

تنهایی در ادامه به اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش‌ها در پایتخت اشاره کرد و افزود: در صورت بارندگی شهروندان می‌توانند گزارش های خود مبنی بر هرگونه آبگرفتگی را، به سامانه ۱۳۷ ارسال نمایند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط