1401/10/06-20:51
در جلسه شورای معاونین حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران؛

تاکید بر تسهیل حمل و نقل عمومی برای تردد شهروندان

تاکید بر تسهیل حمل و نقل عمومی برای تردد شهروندان

جلسه شورای معاونین حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران به میزبانی شهرداری منطقه ۵ برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست خطاب به معاونین مناطق گفت: شما مجری کارها و نیازهای مردم هستید. در خصوص اتوبوس ها از اتوبوس های یک کابینه و دو کابینه در مسیر ها با توجه به انبوه جمعیت استفاده شود. در مسیر هایی که خلوت هست از مینی بوس استفاده کنید که به نگهداشت و استهلاک و هزینه کمک میکند. مسیر هاییکه شلوغ و پر تردد هستند به خاطر اینکه سریعتر مردم به مقصد برسند از اتوبوس های سه کابینه استفاده شود.

او در مورد تاکسی ها تاکید کرد: تاکسی ها باید تحت نرم افزاری مورد کنترل و مدیریت قرار بگیرند. تاکسی ها به کنترل بیشتری نیاز دارند.

بهرامی ادامه داد: دوچرخه ها در تهران خط ویژه دارند که حدود ۳۲۰ کیلومتر مسیر است‌ در شهری که سه میلیون موتور هست و هیچ خط ویژه ای ندارد موتورها باید در مناطق شلوغ مدیریت بیشتری شود.

بهرامی به رتبه اول منطقه ۵ اول در حمل و نقل بر اساس ارزیابی های انجام شده اشاره کرد و افزود: زمین هایی که در اختیار ما و مردم هست با نگاهی مشارکتی و سرمایه گذاری در حال تبدیل به پارکینگ محلی هستند. پارکینگ در توسعه شهری باید تناسب بین حمل و نقل و سفر و ترافیک را تامین کند.

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ نیز در این نشست گفت:مردم مسئولیت ترافیک را به عهده شهرداری میگذارند و ما باید تمام تلاشمان را داشته باشیم تا به نحو مطلوب این ترافیک را مدیریت کنیم. ما باید موضوعات را جدی با تدبیر معاونت ترافیک حل کنیم.

شریفی ادامه داد: در بحث ایمن سازی نیاز به توجه داریم. اتوبان های حکیم و باکری دارای شیب زیادی هستند. در حال حاضر ۵ تقاطع غیر همسطح در حال اجرا است و بزرگترین پایانه یعنی آزادی را داریم که حدود ۲۰۰ هزار نفر تردد دارند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط