1401/10/07-00:05

معرفی ایستگاه های مترو دارای ظرفیت اجرای الگوی توسعه حمل و نقل همگانی(TOD) در مناطق ۱۳ و ۱۴

معرفی ایستگاه های مترو دارای ظرفیت اجرای الگوی توسعه حمل و نقل همگانی(TOD) در مناطق ۱۳ و ۱۴

در جلسه ای با حضور مسئولان شهری، ایستگاه‌های دارای ظرفیت اجرای توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی در نواحی ایستگاه‌های مترو مناطق ۱۳ و ۱۴ بررسی و معرفی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، در راستای تبصره ۲ ماده ۵۲ برنامه سوم و دستور شهردار تهران مبنی بر تشکیل کارگروه توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی(TOD) و تهیه طرح های توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی شهر تهران در کلیه مناطق در قالب یک پروژه موضعی، جلسه ای با حضور دکتر نورزیان مشاور عالی معاونت هماهنگی و امور مناطق، دکتر منصوری نماینده اداره کل طرح های شهری، محمد هادی علی‌احمدی و محمدامین سالاری پور شهرداران مناطق ۱۳ و ۱۴، معاونان شهرسازی و معماری این مناطق و جمعی از مدیران و مشاوران(TOD) دو منطقه در محل سالن کنفرانس ساختمان ستادی منطقه ۱۳ برگزار شد.

در این جلسه، ایستگاه های دارای ظرفیت و مستعدی که در محدوده ۸۰۰ متری آن می توان از الگوی(TOD) که شامل برنامه ریزی نواحی اطراف ایستگاه مشتمل بر هشت اصل انسان محوری، دوچرخه سواری، ایجاد ارتباط و نفوذ پذیری، حمل و نقل همگانی انبوه بر، اختلاط کاربری ها، افزایش تراکم، توسعه شهری فشرده و... می باشد، معرفی شدند.

شهردار منطقه ۱۳ در این جلسه با اشاره به وجود سه ایستگاه شهدا، پیروزی و ابن سینا در خیابان پیروزی گفت: ایستگاه مترو ابن سینا به دلیل مجاورت با املاک ساصد به لحاظ قدرالسهم شهرداری تهران برای احداث فضای سبز بهترین گزینه برای اجرای طرح(TOD) می باشد.

همچنین شهردار منطقه ۱۴ نیز دو گزینه پیش رو برای اجرای طرح TOD به صورت متمرکز و کریدوری در خیابان پیروزی را مطرح کرد. 

دکتر نورزیان، معاون هماهنگی امور مناطق ضمن بررسی پیشنهادات مطرح شده تاکید کرد: با برنامه ریزی و همفکری، انتخاب ایستگاه ها به گونه ای باشد که همپوشانی لازم را داشته و خروجی طرح به نفع شهر و شهروندان باشد.

رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری است، که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تأکید دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط