1401/10/07-17:09
در سی و هفتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران منطقه ۱۹ مطرح شد؛

تخصیص ردیف اعتبار برای ایمن سازی ساختمان های شهرداری/ اولویت ارائه آموزش های HSE در ۱۳۳ نواحی شهرداری تهران

 تخصیص ردیف اعتبار برای ایمن سازی ساختمان های شهرداری/ اولویت ارائه آموزش های HSE در ۱۳۳ نواحی شهرداری تهران

سی و هفتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران منطقه با موضوع بررسی ساختمان های ناایمن منطقه ۱۹ با حضور رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه برگزار و بر تخصیص ردیف اعتبار برای ایمن سازی ساختمان های شهرداری تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی بابایی ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: موضوع ایمنی و پیشگیری باید در اولویت باشد، این حادثه ها مسیر را برای پیشرفت فراهم می کند و تلاش شود تا با ساخت و ساز ایمن و اصولی علاوه بر پیشگیری دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

او با اشاره به از خود گذشتگی و ایثار آتش نشانان بیان کرد: آتش نشانان عزیز برای حفظ جان هموطنان از جان خود می گذرند و تمام داشته های خود را برای ایمنی به طبق اخلاص می گذارند.

به گفته این مسئول با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در صورت احصاء موارد نا ایمنی پلمپ محل فعالیت در دستور کار قرار ندارد ورعایت اصول ایمنی سازی با اجرای تمهیدات و رفع موارد اعلام شده از سوی آتش نشانی انجام می شود.

ضمن اینکه در رفع موارد نا ایمنی اولویت با ساختمان های نا ایمن شهرداری های مناطق، دولتی و خصوصی است که به همین منظور ردیف اعتبار برای رفع موارد نا ایمن در بودجه امسال اختصاص یافته است.

تصویب ایمن سازی ساختمان های نا ایمن در برنامه چهار ساله چهارم شورای اسلامی شهر تهران و توجه ویژه به شاخص ها و معیار های کمی کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، کاهش زمان رسیدن به حادثه، کاهش تلفات انسانی در حوادث و کاهش حوادث از دیگر سخنان مهدی بابایی در این جلسه بود.

بابایی یاد آور شد: رسالت واقعی HSE اجرای فرایند شناسایی عدم انطباق ها و رفع موارد نا ایمن به صورت مستمر و اولویت آموزش های مربوط به HSE در ۱۳۳ نواحی شهرداری تهران است.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران خواستار جلب مشارکت های مردمی و فرهنگ سازی در راستای اجرای طرح پلاک ایمن در خصوص ایمن سازی ساختمان های قدیمی و پیشگیری از کاهش آسیب شد.

در ادامه تورج فرهادی شهردار منطقه با اشاره به اینکه منطقه ۱۹ با وجود شرایط خاص از مناطق پر اهمیت شهر تهران محسوب می شودگفت: از دیرباز این منطقه دروازه ورودی ۱۸ استان به پایتخت در کنار پتانسیل هایی چون مجموعه شهر آفتاب و فرودگاه بین المللی امام(ره) بوده است که متاسفانه با ساخت و ساز غیر مجاز و بدون چارچوب های قانونی در ناحیه سه و ایجاد موارد نا ایمنی مشکلات عدیده ای برای شهر و شهروندان فراهم کرد که با اجرای اقداماتی از تعداد قابل توجهی از این موارد رفع خلاف شد.

او خواستار نگاه ویژه شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری به این محدوده با اتخاذ تصمیمات موثر در راستای ساماندهی و قرار گرفتن این منطقه در جایگاه اصلی خویش شد.

در پایان این نشست از نمایندگان خانه های دوام و ایمنی محلات منطقه با اهدای لوح تقدیر شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط