1401/10/10-18:35
شهردار منطقه ۸ خبر داد:

مشارکت ۸ هزار و پانصد دانش آموز در طرح شهردار مدرسه

مشارکت ۸ هزار و پانصد دانش آموز در طرح شهردار مدرسه

بیست و دومین دوره انتخابات شهردار مدرسه با شعار "شهردار مدرسه؛ مشق مشارکت و همدلی"، با مشارکت ۸ هزار و پانصد دانش آموز در ۲۱ مدرسه منتخب منطقه هشت برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه در این مراسم ایجاد حس مسئولیت پذیری نوجوانان و آشنائی با حقوق و تکالیف شهروندی را از اهداف مهم اجرای این طرح دانست و افزود: ساختن شهر را در مدرسه می‌آموزیم و مشارکت اجتماعی نوجوانان از مدرسه شکل می گیرد و مدرسه شهری کوچک برای تحولات بزرگ در شهر است.

شهردار منطقه هشت ادامه داد: طرح شهردار مدرسه کمک خواهد کرد تا نسل آینده جامعه از دوران کودکی و نوجوانی با قبول مسئولیت در مدرسه به طور عملی با مفاهیم شهر و شهروندی، مسئولیت‌ها و حقوق شهروندی و مهارت‌های اجتماعی آشنا شوند.

وی به افرایش سطح آگاهی دانش آموزان در زمینه ماموریت ها و وظایف مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: با این اقدام ترویج ماموریت های مدیریت شهری از جمله ایمنی، ترافیک و حمل‌ونقل عمومی و امور اجتماعی و فرهنگی از مدارس محقق می‌شود.

در ادامه این مراسم که در مدرسه دخترانه فردوس برگزار شد، آمره رئیس آموزش و پرورش منطقه ۸ با تاکید بر مشارکت و نقش فعال دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه گفت: اجرای طرح شهردار مدرسه موجب شناخت بهتر دانش آموزان نسبت به شهر و شیوه های اداره آن می شود.

گفتنی است این مراسم با حضور فاطمه تنهایی شهردار منطقه، آمره رئیس آموزش و پرورش و همراهی جمعی از معاونین و مدیران ارشد منطقه‌ای برگزار شد و قرائت قرآن توسط دانش آموز حافظ کل کلام الله مجید، گروه سرود دانش آموزی، معرفی کاندیدا، بیان اهداف و برنامه های آنان و اهدای گل توسط شهردار و رئیس آموزش و پرورش، از دیگر برنامه های اجرایی این مراسم بود و در پایان نیز با شمارش آرا، شهردار منتخب مدرسه دخترانه فردوس انتخاب شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط