1401/10/11-14:09
معاون شهردار تهران با تأکید بر لزوم تسریع در روند اجرایی قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اعلام کرد:

آغاز صدور احکام تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری تهران

آغاز صدور احکام تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری تهران

مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران از آغاز صدور احکام تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری تهران خبر داد و گفت: اعتقاد راسخ و قلبی شهردار محترم تهران این است که اهتمام ویژه ای در خصوص اجرای قانون ایثارگران به‌منظور تکریم و تجلیل این بزرگوارن صورت گیرد. بر همین مبنا با افتخار اعلام می کنیم که بر اساس آمارهای موجود، شهرداری تهران در این حوزه نسبت به بیشتر دستگاه‌های اجرایی کشور پیشتاز بوده است و تاکنون حدود ۲۸۰۰ نفر از همکاران قراردادی در سطوح مختلف تبدیل وضعیت شده‌اند.

به گزارش شهردارآنلاین باقری ادامه داد: این رقم نزدیک ۹۰ درصد از کل مشمولین قراردادی مشمول این قانون در شهرداری تهران است که به وضوح بر اراده منسجم مدیریت شهری بر اجرای این قانون اشاره دارد.

تبدیل وضعیت استخدامی حدود ۱۰ درصد باقیمانده از سایر همکاران مشمول قانون مذکور نیز پس از انجام مراحل قانونی به ویژه طی مراحل گزینش در اسرع وقت انجام می شود.

در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای حجمی مشمول قانون ایثارگری در شهرداری تهران نیز براساس آمار موجود از ابتدای ابلاغ بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور و دستورالعمل مربوطه تاکنون بیش از ۴ هزار نفر از نیروهای حجمی بر مبنای خوداظهاری، ضمن ارسال اطلاعات اولیه، خود را مشمول این قانون دانسته اند، بنابراین با پیگیری های انجام شده، از این تعداد تاکنون تنها ۱۸۰۰ نفر، یعنی کمتر از ۵۰ درصد نسبت به ارائه مدارک و مستندات لازم برای تشکیل و تکمیل پرونده اقدام کرده اند که البته همچنان فرصت برای تکمیل مدارک وجود دارد.

پرونده های تکمیل مدارک شده این دسته از نیروهای حجمی طی ۲۰ مرحله جداگانه جهت تأیید و انجام تشریفات قانونی گزینش و معاینات پزشکی به مبادی ذیربط ارسال شده و در این راستا تاکنون فقط مجوز صدور احکام ۹۰ نفر که تاییدیه کامل مراحل فوق را اخذ کرده‌اند به حوزه منابع انسانی واصل شده است.

بر همین اساس صدور احکام تبدیل وضعیت این تعداد از نیروهای حجمی تایید و مانند سایر کارکنان قراردادی شهرداری آغاز شده و اسامی این افراد جهت تعیین عناوین شغلی بر مبنای طرح طبقه بندی مشاغل و صدور حکم رسمی به واحدهای مربوطه ارسال شده است.

تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای حجمی مشمول قانون ایثارگری طبق روال قانونی در حال انجام است و براساس گزارش متولیان ذیربط، تاکنون در این زمینه اختلالی وجود نداشته است.

صدور دستورالعمل‌های مرتبط با تبدیل وضعیت ایثارگران و انجام حدود ۳ هزار تبدیل وضعیت از ابتدای بخشنامه دولت تاکنون، نشان از جدیت مدیریت شهری در این موضوع دارد.

به‌منظور اطلاع رسانی منسجم و هماهنگ در خصوص این موضوع، میز های خدمتی در اداره کل منابع انسانی و سایر واحدهای مرتبط در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت پاسخگویی دقیق به متقاضیان مشمول قانون مذکور راه اندازی شود. برهمین اساس همکاران محترم می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت پرونده خود، از دوشنبه ۱۲ دی، همه روزه به‌ میزهای خدمت اداره کل منابع انسانی و سایر مراکز مراجعه و نسبت به روند پیشرفت پرونده تبدیل وضعیت خود آگاهی پیدا کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط