1401/10/14-00:49
شهردار منطقه ۲۱ مطرح کرد:

ایستگاه متروی گلریز، پایلوت اجرای طرح توسعه حمل ونقل همگانی TOD در منطقه ۲۱

ایستگاه متروی گلریز، پایلوت اجرای طرح توسعه حمل ونقل همگانی TOD در منطقه ۲۱

کارگروه توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی TOD با هدف تهیه طرح‌ در قالب پروژه موضعی در منطقه ۲۱ و تحقق آرزوی چندین ساله شهروندان ساکن در دیار پیشرفت و نوآوری درخصوص سیستم حمل‌ونقل عمومی تشکیل شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" شهردار این منطقه در ابتدای این کارگروه گفت: "توسعه حمل‌ونقل همگانی TOD در شهر تهران" در راستای تبصره دو ماده ۵۲ برنامه پنج‌ساله سوم و به دستور شهردار پایتخت، در دستورکار جدی مناطق ۲۲گانه شهر تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته TOD و برگزاری جلسات منظم با حضور اعضای کمیته با هدف تعامل مطلوب هرچه بیشتر فی‌مابین معاونت‌های شهرسازی و ترافیک و ادارات املاک و مشارکت‌ها جهت شناسایی و تعیین زمین مناسب و دارای قابلیت بارگذاری برای TOD بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: جانمایی سه ایستگاه متروی خط یازده در منطقه ۲۱ براساس مطالعات جامع صورت گرفته و مقرر شده تا طرح پایلوت در بوستان گلریز با هدف ایجاد ایستگاه متروی گلریز و تحقق آرزوی چندین ساله ساکنین دیار پیشرفت و نوآوری انجام پذیرد.

پوریافر در خاتمه یادآور شد: توسعه شهر بر مبنای تحلیل و مدل‌سازی جهت تامین تقاضای حمل‌ونقل و جابجایی درون شهری در طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی TOD توسط مشاورین اجرایی و نمایندگان منطقه ۲۱ دنبال می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط