1401/10/22-12:38
شهردار منطقه ۴ خبر داد:

آماده سازی و مقابله با بحران های احتمالی در زمستان ۱۴۰۱

آماده سازی و مقابله با بحران های احتمالی در زمستان ۱۴۰۱

شهردار منطقه ۴ از اقدامات برنامه ریزی شده با زمان بندی مشخص برای مقابله با بحران های احتمالی در فصل زمستان و بارش برف و باران خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" در این باره گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و قرار گرفتن این منطقه در قسمت شمال شرقی شهر که جزو یکی از مناطق برف گیر و حساس پایتخت به شمار می رود و نظر به حساسیت های موجود در امر برف روبی و وجود چندین بزرگراه به طول تقریبی ۱۲۸ کیلومتر و همین طور ۳۲ کیلومتر سطح رمپ و لوپ عملیات پیشگیری از حوادث زمستانی در 3 بازه زمانی انجام شد.

او گفت: این اقدامات از ابتدای فصل پاییز آغاز و تا اسفند ماه ادامه دارد و طبق دستورالعمل برف روبی سال ۱۴۰۱ اجرا می شود.

کمالی زاده در ادامه با اشاره به جزییات این عملیات گفت: با اطلاع رسانی سازمان هواشناسی درخصوص یخبندان و سرمای شدید در روزهای جاری در پایتخت و کاهش قابل توجه دما، این منطقه با مقدمات و برنامه ریزی های منسجم سعی در پیشگیری از اتفاقات و حوادث داشت.

او خاطرنشان کرد: بروز یخبندان که اغلب در مناطق شمالی استان تهران رخ می دهد، تبعاتی همراه خواهد داشت و علاوه بر احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب تصادفات احتمالی و آسیب دیدن شهروندان را می تواند در برگیرد.

شهردار منطقه ۴ گفت: آماده سازی و تجهیز تعداد ۸ سایت فرعی نواحی و ۱ سایت اصلی مرکزی، نصب داربست و چادر جهت نگهداری و محافظت از شن و نمک های برف روبی، تهیه و نصب بنرهای اطلاع رسانی و آموزشی جهت آمادگی شهروندان از اقدامات انجام گرفته این عملیات است.

او با اشاره به جزییات این عملیات گفت: توزیع و تعبیه ۲۰۰ عدد مخزن زردرنگ در نقاط بحرانی و رمپ و لوپ ها، شارژ ۶۰ کامیون به میزان ۸۰۰ تن شک و نمک در سایت های برف روبی، شارژ بیش از ۱۵۰۰۰ عدد کیسه شن و نمک جهت جانمایی در معابر، تسطیح و رگلاژ سایت های برف روبی ب منظور استقرار کانکس و داربست و ایمن سازی آنها به متراژ ۱۲۰۰۰ متر، تخصیص ۲۶ دستگاه خودرو تخصصی از دیگر اقدامات این طرح است.

کمالی زاده در پایان گفت: این عملیات با پیش بینی استفاده از حدود ۱۱۰ نفر کارگر اجرایی، شناسایی ۱۲ محور اصلی و درجه یک بزرگراهی، ۴۲ محور فرعی و ۱۴۹ محور برف گیر و همچنین پست بندی حرهای مذکور و تعیین مسوول محور جهت کنترل و بازدید در زمان های بحران، تخصیص ۱۱۰ نفر کارگر برف روب و ۱۱۴ دستگاه خودرو پیمانکاری برف روبی جهت نواحی ۹ گانه و ۲۶ دستگاه خودرو تخصصی که در حاضل حاضر در سایت مرکزی حاضر و آماده و مستقر است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط