1401/10/22-16:02

ارزیابی بیش از ۲۲۰۰۰ پیشنهاد در یکسال گذشته/ امسال ۹۸ درصد از پیشنهادها در مهلت قانونی بررسی شده است

ارزیابی بیش از ۲۲۰۰۰ پیشنهاد در یکسال گذشته/ امسال ۹۸ درصد از پیشنهادها در مهلت قانونی بررسی شده است

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از بررسی بیش از ۲۲هزار پیشنهاد با بسترسازی این مرکز و توسط ارزیابان معاونت های تخصصی در یکسال گذشته خبر داد و گفت: امسال ۹۸ درصد از پیشنهادها در مهلت قانونی بررسی شده و هم اکنون تنها ۳۵۰ پیشنهاد در حال بررسی موجود است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، محمد علی الفت پور با اعلام این خبر در خصوص فرایند نظام پیشنهادها گفت: در دوره جدید مدیریت شهری، با توجه به درخواست بسیاری از همکاران محترم شهرداری مبنی بر حذف امکان دخل و تصرف انسانی در سامانه نظام پیشنهادها و حفظ یکسان حق و حقوق همکاران در امتیازدهی و با هدف تسهیل در فرایند، کاهش زمان بررسی، افزایش کیفیت پیشنهادها، افزایش وزن امتیاز پیشنهادهای اجرایی و در نهایت کنار هم قرار گرفتن نفع شخصی و سازمانی سامانه براساس فرآیند جدید توسعه پیدا کرد که یک سال پیش فرآیند آن در اختیار سازمان فاوا قرار گرفت.

افزیش دقت و سرعت در سامانه جدید نظام پیشنهادها

وی با تاکید بر اینکه در سامانه جدید نظام پیشنهادها دقت و سرعت در ارزیابی چند برابر شده است، عنوان کرد: در سامانه نظام پیشنهادهای قدیم، حدود ۱۷هزار پیشنهاد همکاران محترم بلاتکلیف مانده بود و بیشترین درخواست کارکنان، حل این مسأله بود. ضمن اینکه حدود ۵هزار پیشنهاد نیز از سامانه قدیم باید از طریق نامه به اداره کل سرمایه انسانی تعیین و تکلیف می شد که طبق نظر کارشناسان سامانه به روزرسانی شد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه فرایند تایید پیشنهادها خارج از مرکز نوسازی و تحول اداری انجام می شود، گفت: دبیر کمیته های تخصصی توسط معاونت های تخصصی انتخاب شده اند که وظیفه بررسی اولیه را به عهده دارند. سامانه پس از تایید اولیه پیشنهاد را به سه ارزیاب منتخب معاونت های تخصصی ارجاع می دهد. چنانچه ارزیاب در مهلت مقرر نتیجه را اعلام نکند، سامانه به طور خودکار پیشنهاد را به ارزیاب دیگری ارجاع می دهد و اگر برای سومین بار ارزیاب نتیجه را اعلام نکند، سیستم نام ارزیاب را برای دبیر کمیته نمایش می دهد.

وی ادامه داد: در صورتی که پیشنهاد به کلی رد شود، پیشنهاد دهنده تا ۴ روز امکان ثبت اعتراض و بررسی مجدد را دارد. در نهایت امتیاز تمامی ارزیابان بدون تصرف انسانی توسط سیستم جمع بندی شده و در سامانه ثبت می شود. این فرایند جهت پیشگیری از امتیاز دهی سلیقه ای انجام شد و روزانه چندین نفر از کارشناسان مرکز برای تسریع روند پیگیری با ده ها ارزیاب معاونت های تخصصی تماس می‌گیرند.

امکان ثبت حداقل ۱۴ پیشنهاد در سال برای هر فرد

الفت پور با اشاره به اینکه هر فرد سالانه امکان ثبت ۱۴ پیشنهاد فردی و گروهی را دارد، گفت: هر فرد در طول سال قادر به ثبت 5 پیشنهاد است و با توجه به اینکه هر پیشنهاد باید در طول یک ماه مهلت قانونی تعیین تکلیف شود، در صورت نهایی نشدن بررسی، سامانه برای ثبت پیشنهاد جدید فعال می شود.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران ادامه داد: در صورت تایید هر یک از پیشنهادها در همان سال، یک ظرفیت مازاد از سقف پنج پیشنهاد برای فرد پیشنهاد دهنده آزاد می‌شود. همچنین به صورت همزمان در هر سال امکان ثبت دو پیشنهاد گروهی و با تایید هر پیشنهاد گروهی، امکان ثبت یک پیشنهاد گروهی دیگر نیز تا سقف ۴ پیشنهاد گروهی ممکن می شود. همچنین مشارکت در فراخوان ها مازاد بر سقف قانونی در نظر گرفته می شود.

الفت پور در خصوص وضعیت کنونی سامانه نظام پیشنهادها تصریح کرد: در حال حاضر، تعداد ۸۱۰ ارزیاب، در ۸ کمیته و ۷۷ زیرگروه مشغول رسیدگی به پیشنهادهای همکاران محترم هستند. در حال حاضر تنها تعداد ۳۵۳ پیشنهاد در حال ارزیابی است. نکته حائز اهمیت این است که تعداد ۳۳۹ پیشنهاد به صورت عادی و کل پیشنهاد فراخوان، در دی ماه ثبت شده است که بیش از ۹۸درصد پیشنهادها را شامل می شود. در حقیقت به صورت میانگین تعداد ۳ پیشنهاد در کارتابل هر یک از ارزیاب ها قرار دارد که همکاری بی چشمداشت ارزیابان بزرگوار جای تشکر دارد.

گفتنی است؛ همکاران محترم می توانند پیشنهادات و مشکلات خود را از طریق شماره تلفن ۰۲۱-۹۶۰۱۶۸۸۸ به مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران اطلاع دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط