1401/10/23-22:43
در شب های سرد زمستان انجام می شود؛

پذيرش کامل افراد بی خانمان و کارتن خواب در گرمخانه‌ مهر منطقه ۱۹

پذيرش کامل افراد بی خانمان و کارتن خواب در گرمخانه‌ مهر منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از پذیرش کامل افراد بی خانمان و کارتن خواب همزمان با شب های سرد زمستان در گرمخانه مهر این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با اشاره به اجرای طرح حامی شهر گشت های فوریت اجتماعی افزود: با توجه به آغاز فصل سرما هر شب ۱۹۰ نفر افراد بی خانمان در این گرمخانه پذیرش و نسبت به تشکیل پرونده، ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی به آنها اقدام می شود.

او ادامه داد: در چند روز اخیر با کاهش دمای هوا طی گشت زنی ۲۲ نفر کارتن خواب شناسایی و به گرمخانه منتقل شده اند.

ضمن اینکه برای مددجویانی که بنا به دلایلی تمایلی به حضور در گرمخانه ندارند اتوبوسی در چهارراه خلازیر ناحیه سه به منظور اسکان آنها در شب های سرد مستقر شده که در هنگام شب حدود ۲۰ نفر در این مکان حضور می یابند.

این مسئول با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در پذیرش و استقرار مددجویان گرمخانه ها اشاره کرد و گفت: مددجویان در بدو ورود استحمام و با دریافت لباس در گرمخانه مستقر می‌شوند. سه وعده غذا، ویزیت پزشکی از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان پس از پذیرش است.

فرهادی گفت: به منظور حمایت و برنامه ریزی گسترده از افراد بی خانمان و معتادین متجاهر پس از بهبود و خروج از چرخه بی خانمانی و آسیب های اجتماعی به آموزش خیاطی و کفاشی در واحد کار آفرینی گرمخانه مشغول به فعالیت می شوند.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه بعضی از این افراد خود به گرمخانه ها مراجعه می کنند بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد بی سرپرست و کارتن خواب با شماره تلفن فوریت های خدمات اجتماعی ۱۳۷ تماس حاصل فرمایند تا گشت‌های ویژه بلافاصله به محل اعزام و مددجویان را به مددسراها انتقال دهند.

بر اساس این گزارش گرمخانه مهر در بزرگراه آزادگان، مسیر شرق به غرب ورودی بزرگراه شهید کاظمی، دسترسی محلی، جنب موتوری سنگین به افراد بی خانمان خدمات ارائه می دهد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط