1401/11/02-23:56
معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۶:

محله وصال در منطقه شش صاحب پارکینگ عمومی شد

محله وصال در منطقه شش صاحب پارکینگ عمومی شد

یک فضای بدون استفاده در خیابان ولیعصر(عج) واقع در حدفاصل خیابان بزرگمهر و چهار راه طالقانی به پارکینگ شهری با ظرفیت پارک بیش از ۱۸۰ خودرو تبدیل شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه شش، عباسعلی فراهی زاده معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این خبر گفت: باتوجه به محدودیت فضایی به منظور احداث پارکینگ جدید در سطح منطقه اقدامات مختلفی به منظور حل معضل پارکینگ در دستورکار این معاونت قرار گرفت.

فراهی زاده ادامه داد: یکی از این اقدامات مکان یابی برای احداث و ساخت پارکینگ های شهری است که با توجه به بافت ساختمانی منطقه، در این خصوص با محدودیت هایی مواجهه هستیم، لذا شناسایی فضاهای مرده شهری که امکان تبدیل و بهره برداری به صورت پارکینگ را دارند در دستور کار قرار گرفت.

وی در تشریح جزئیات این اقدام اظهار کرد: این فضا واقع در خيابان ولی عصر(عج) حد فاصل خيابان بزرگمهر و چهارراه طالقانی كه بنا به مشكلاتی از سال ۱۳۹۸ بلااستفاده مانده بود، که با همکاری اداره حقوقی منطقه امكان بهره برداری از آن فراهم شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۶ افزود: اين پاركينگ طبقاتی در دو طبقه مسقف و يک طبقه روباز(پشت بام) به مساحت مفيد ۵۴۰۰ مترمربع با ظرفيت پارک بیش از ۱۸۰ دستگاه خودرو است كه با بهره برداری از آن مشكل كمبود پاركينگ در آن محدوده كه مهم ترين مراكز تجاری و اداری پايتخت قرار دارند، تا حدودی رفع خواهد شد.

فراهی زاده در پایان با اشاره به دیگر اقدامات در دستورکار این معاونت برای حل معضل پارکینگ شهری در سطح منطقه گفت: تنظیم تفاهم نامه با مراکز دولتی و دانشگاهی سطح منطقه برای همکاری در احداث پارکینگ و تامین محل پارک برای خودروی کارکنان این مراکز از اقدامات مهم شهرداری منطقه شش است.

براساس این گزارش شهرداری منطقه شش به دلیل موقعیت مرکزی آن در شهر و تعدد مراکز بیمارستانی، دانشگاهی و مراکز مهم دولتی و اداری در آن با میزان بالای مراجعات، تردد شهری و متعاقب آن کمبود فضای پارک مواجهه است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط