1401/11/06-13:12

پشتيبانى مناطق از توسعه و احداث ايستگاه‌هاى جديد شبكه مترو تهران

پشتيبانى مناطق از توسعه و احداث ايستگاه‌هاى جديد شبكه مترو تهران

جلسات هفتگى شركت مترو تهران با مناطقى كه قرار است در آنها ايستگاه جديد مترو احداث و يا تكميل شود، به صورت منظم جريان داشته و اقدامات لازم جهت استملاک املاک مورد نياز براى ساخت ايستگاه‌ها به همراه برنامه‌ريزى نسبت به بارگذارى مناسب املاک مرتبط با هر ايستگاه در حال انجام است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط ‌عمومى و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) مهندس "محسن هرمزى" مديرعامل شركت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: در بحث توسعه و احداث ايستگاه‌هاى شبكه مترو، نقش مناطقى كه درگير اين ايستگاه‌ها هستند، بسيار مهم است. در واقع احداث سازه ايستگاه و ساير تمهيدات ترافيكى مرتبط با آن، ايجاب مى‌كند تا مناطق مختلف نسبت به تملک املاک و اراضى مورد نياز، از قبل برنامه‌ريزى ‌كرده و در موعد مقرر اماكن مورد نظر را در اختيار شركت مترو قرار ‌دهند.

از طرفى باتوجه به رويكرد جديد مديريت شهرى مبنى بر استخراج هزينه‌هاى ساخت ايستگاه‌ها از درون هر پروژه كه طرح توسعه مبتنى بر حمل و نقل عمومى يا همان TOD را شامل مى‌شود، مقرر شده هر منطقه باتوجه به ايستگاه‌هايى كه قرار است در آن محدوده ايجاد شود، نسبت به ارائه طرح بارگذارى مناسب املاک مرتبط اقدام و آن را طبق برنامه زمان‌بندى تعيين شده، ارائه دهد.

به همين منظور جلسات مشترک مناطق مختلف شهردارى با شركت مترو تهران به صورت هفتگى در حال برگزارى است تا مقدمات احداث ايستگاه‌هاى مترو در زمان مناسب فراهم شده و توسعه شبكه مترو با كمترين انحراف از برنامه‌هاى زمان‌بندى ميسر شود.

مهندس هرمزى در ادامه گفت: طى نشست‌هاى انجام شده تاكنون، برخى مشكلات موردى هر ايستگاه در منطقه مربوطه مانند هواكش‌ها، معارضين و... مطرح شده و مناطق نسبت به حل آنها اقدامات لازم را مد نظر قرار داده‌اند.

گفتنى است در جريان سلسله نشست‌هاى پشتيبانى مناطق از توسعه و احداث ايستگاه‌هاى مترو، اخيراً جلساتى با حضور شهرداران و مديران ارشد مناطق ۱۱ و ۲۰ در محل شركت مترو تهران انجام پذيرفته و اين جلسات به مرور زمان با ساير مسئولان شهردارى مناطق مرتبط نيز پيگيرى خواهد‌ شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط