1401/11/07-12:48

فراهم شدن فرصت طلایی برای شهروندان ناحیه سه منطقه ۱۹/ توافق با شهروندان منطقه ۱۹ با ابلاغ طرح تفصیلی جدید فراهم شد

فراهم شدن فرصت طلایی برای شهروندان ناحیه سه منطقه ۱۹/ توافق با شهروندان منطقه ۱۹ با ابلاغ طرح تفصیلی جدید فراهم شد

شهردار منطقه ۱۹ از فراهم شدن فرصت طلایی، اخذ مجوز های قانونی و توافق با شهروندان در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف غیرقانونی املاک و مبارزه با زمین خواری خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی گفت: با عنایت به ابلاغ طرح تفصیلی جدید ناحیه سه و تعیین تکلیف کاربری ها و معابر مطابق هماهنگی با مراجع ذیربط به منظور اخذ کد نوسازی، از شهروندان دعوت می شود با رعایت شرایط ذیل به اداره شهرسازی ناحیه سه و معاونت شهرسازی و معماری منطقه مراجعه کنند.

او این شرایط را برشمرد و خاطر نشان کرد: مالکیت حقیقی و حقوقی ملک مشخص باشد و یا در صورت موقوفه بودن سند اجاره داشته باشد، آن دسته از املاکی که دارای سند اجاره معتبر از اوقاف هستند اما کاربری سند اجاره با وضع موجود تطابق ندارد مستأجر ملزم به اخذ اذن موقوفه برای تغییر کاربری است.

همچنین وضعیت کاربری ملک با پهنه بندی طرح تفصیلی مطابقت داشته باشد، برو کف ملک نسبت به استقرار بنا بررسی شده و دارای تأییدیه لازم و معتبر باشد.

به گفته این مسئول استحکام بنا ملک مورد تأیید مراجع ذی صلاح از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار گرفته و متقاضی ملزم و متعهد می شود نسبت به تأمین دلیل مبنی بر اعلام استحکام بنا با اخذ نظریه کارشناس دادگستری اقدام کند.

ضمن اینکه نسبت به پرداخت علی الحساب در خصوص سرانه های شهر (ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها) توسط مالکین اقدام لازم انجام شود.

شهردار منطقه افزود: تدبیر لازم به منظور اخذ پروانه با کوتاه ترین زمان ممکن و حتی به صورت دستی در حال انجام است.

فرهادی بیان کرد: بدیهی است با سایر ساخت و سازهایی که بدون مجوز و هماهنگی انجام شده وفق ضوابط و مقررات برخورد قانونی خواهد شد.

براساس این گزارش مطابق تدبیر جدید شهرداری منطقه ۱۹ در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز نسبت به جمع آوری دستگاه ها، لوازم و توقیف جرثقیل ها اقدام  قانونی صورت خواهد گرفت.

املاکی که در سنوات گذشته در ناحیه سه بدون مجوز ساخته شده اند با هماهنگی عوامل منطقه پس از ارائه مهلت مقرر، رفع خلاف و برخورد قانونی خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط