1401/11/12-01:21
همزمان با آغاز دهه فجر چهل و چهارم؛

آغاز صدور پروانه برای نوسازی ۴۰۲ پلاک در محله جوادیه

آغاز صدور پروانه برای نوسازی ۴۰۲ پلاک در محله جوادیه

سید مرتضی روحانی شهردار‌منطقه ۱۶ از آغاز صدور پروانه برای نوسازی ۴۰۲ پلاک در اجرای طرح اصلاح گذر محور خیابان های شهید تقی زاده و شهید هوشیار همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ سید مرتضی روحانی با اشاره به مطالبه دیرین شهروندان محله جوادیه اشاره کرد و افزود: جوادیه با قدمتی دیرینه از محلات قدیمی و فرسوده شهر تهران محسوب می شود و یکی از دغدغه های اصلی مدیریت ارشد شهری، نوسازی بافت فرسوده برای این محله کم‌برخوردار است. که از زمان آغاز مدیریت شهری ششم پیگیری مصوبه کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران به تغيير عرض محور تقی زاده و هوشیار در محدوده محله جوادیه در راس امور اجرایی این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: با دستور شهردار محترم تهران در قرار خدمت، اصلاح گذر محدوده شرقی - غربی ظهیری - تقی زاده در دل جوادیه و خیابان هوشیار در بخش جنوبی این محله بود که با پیگیری های مدیران معاونت شهرسازی و معماری منطقه، مصوبه کمیسیون ماده ۵ اخذ و ۴۰۲ پلاک در این‌طرح آزادسازی شد که با اجرای صدور پروانه در این محور، نوسازی و نونواری را در این محله شاهد خواهیم بود.

به گفته شهردار منطقه ۱۶ پیش تر این ۴۰۲ پلاک، به دلیل قرار گرفتن در طرح عرض معبر ۲۰ متر امکان نوسازی برایشان فراهم نبود و املاک ریز دانه زیادی در این ۳ گذر باقی مانده بودکه مالکان این پلاک ها امکان ترغیب به ساخت وساز یا فروش ملک خود را نداشتند، به همین منظور، این اصلاح گذر ۱/۵ کیلومتری و تقلیل آن از ۲۰ متر به ۱۲ متر، علاوه بر رونق نوسازی در این محله، با اصلاح معابری که هنگام اجرای این طرح به سرانجام می رسد گامی موثر در خارج شدن محله جوادیه از بن‌بست که دغدغه دیرینه شهروندان این محله است برداشته خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط