1401/11/17-18:20
در منطقه شش صورت گرفت؛

اجرای مسیر پرچین سبز در رفيوژ ميانی خیابان های منطقه شش

اجرای مسیر پرچین سبز در رفيوژ ميانی خیابان های منطقه شش

شهردار منطقه شش از اجرای شبکه های پرچین در معابر و خیابان های سطح منطقه به عنوان سیستم های نوین سبز شهری خبرداد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه شش؛ رضا محمدی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: گسترش سریع شهرنشینی اغلب منجر به از بین رفتن عناصر منظر موجود و زیرساخت های سبز شده است، لذا به منظور احیاء سیستم‌های سبز شهری، مقرر شد شبکه های پرچین سبز در مسیر تردد خودروها ایجاد گردد.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر زیباسازی فضاهای شهری در کاهش آلودگی ناشی از تردد وسائل نقلیه و برای مقابله با آلودگی، کنترل آن در منبع می تواند تاثیرگذار باشد، لذا استفاده از پرچین در محل انتشارات ترافیکی در محیط‌های نزدیک خیابان ها نقش مهمی در بهبود سلامت و رفاه ساکنان منطقه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۶ خاطرنشان کرد: ایجاد پرچین ها در کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی برای عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و افرادی که در نزدیکی خیابان ها زندگی می کنند، موثر خواهد بود. لذا تلاش بر این است که در تمامی محورهای پرتردد منطقه از سیستم نوین سبز شهری و پرچین های سبز استفاده شود.

رضا محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر پرچین سبز در محور خیابان شهید احمد قصیر اجرایی شده است افزود: مطابق برنامه ریزی طرح در خیابان های خالد اسلامبولی، شهید سپهبد قرنی و خیابان حجاب نیز اجرایی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به مطالعات انجام شده برای ارتقاء سلامتی شهروندان در حال تردد در سطح منطقه شش افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته درختان به تنهایی آلودگی را در ارتفاع تنفس کاهش نمی دهند، لذا استفاده از پرچین های کنار خیابان می تواند در کاهش سطح آلودگی برای شهروندان در حال تردد در فضاهای شهری مفید واقع شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط