1401/11/18-10:25

تاييد پرداخت ۱۵ درصد از پيش‌پرداخت قرارداد تامين ۶۳۰ دستگاه واگن توسط دولت

تاييد پرداخت ۱۵ درصد از پيش‌پرداخت قرارداد تامين ۶۳۰ دستگاه واگن توسط دولت

به موجب پيگيرى‌هاى صورت گرفته در ماه‌هاى اخير و همچنين همكارى دولت، نامه تامين مبلغ پيش‌‌پرداخت از قرارداد تامين ۶۳۰ دستگاه واگن كه از سال ۱۳۹۶ با يک شركت چينى منعقد شده ‌است، مورد تاييد سازمان برنامه و بودجه قرار ‌گرفت تا از محل تهاتر درآمدهاى نفتى عملياتى شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌ عمومى و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) مهندس "محسن هرمزى" مديرعامل شركت مترو تهران با اعلام مطلب فوق گفت: خوشبختانه نامه مربوط به تامين سهم دولت از قرارداد خريد ۶۳۰ دستگاه واگن كه مبلغى در حدود ۱۱۸ ميليون يورو به عنوان پيش‌پرداخت را شامل مى‌شود، توسط سازمان برنامه و بودجه تاييد شد تا يك گام مهم در جهت اجرا‌يى شدن اين قرارداد كه ۵ سال از تاريخ انعقاد آن مى‌گذرد، برداشته شود؛ البته در مرحله بعد بايد مساله گشايش LC دنبال شود كه آن را نيز به صورت مجدانه پيگيرى مى‌كنيم.

مديرعامل شركت مترو تهران در ادامه به بحث توليد داخلى قطار ملى مترو اشاره كرد و افزود: در كنار بحث تامين ۶۳۰ دستگاه واگن ناظر بر قرارداد منعقد ‌شده با چينى‌ها، موضوع توليد انبوه قطار ‌ملى مترو كه افتخار صنعت حمل و نقل ريلى درون شهرى در كشور به شمار مى‌آيد را نيز پيگيرى مى‌كنيم.

متعاقب تاييد نهايى تست‌هاى فنى قطار ‌ملى مترو كه مراحل پايانى خود را سپرى مى‌كند، قرارداد توليد ۱۱۳ دستگاه واگن با شركت واگن‌سازى تهران، امكان عملياتى شدن پيدا خواهد‌ كرد و البته اين امر مستلزم تامين منابع مالى مورد نياز است. در اين زمينه نيز اقدامات خوبى انجام شده و اميدواريم سال آينده بتوانيم شاهد اجرايى ‌شدن آن قرارداد هم باشيم تا شبكه حمل و نقل عمومى پايتخت به لحاظ تامين ناوگان مورد نياز براى ارائه خدمات بهتر به شهروندان، در سال‌هاى پيش‌رو وضعيت بهترى را تجربه كند

نظرات

captcha

اخبار مرتبط