1401/11/18-20:54
زاکانی در بیست و پنجمین رویداد امید و افتخار:

عقب‌افتادگی‌ها در شهر زیاد است و همت ما معطوف به رفع مشکلات مردم است/ سیاه‌نمایی فقط ظلم به مردم است

عقب‌افتادگی‌ها در شهر زیاد است و همت ما معطوف به رفع مشکلات مردم است/ سیاه‌نمایی فقط ظلم به مردم است

شهردار تهران گفت: ما وظیفه‌ای جز کار برای شهروندان نداریم، زیرا عقب افتادگی ها زیاد است. همت ما فارغ از هیاهوی های بیرونی باید معطوف به گره گشایی از زندگی مردم باشد تا با این کار امید در زندگی شهروندان ایجاد بکنیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر در بیست و ششمین رویداد امید و افتخار کلنگ احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بر زمین زده شد که قسمتی از این تعداد مربوط به تامین مسکن سازمان آتش نشانی واقع در منطقه ۱۹ بود. در حاشیه این مراسم زاکانی در سخنانی گفت: بسیار خشنودم امروز در منطقه ۱۹ شاهد آغاز پروژه ساخت ده هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی هستیم، پروژه ای که نتیجه آن گره گشایی از مشکلات مردم است.

وی در ادامه افزود: وجود بی عدالتی در تهران و فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب پایتخت یکی از مسائل آزاردهنده است. از وعده‌های مدیریت شهری جدید کم کردن این فاصله طبقاتی بود و پروژه امروز نیز یکی از نماد های اجرایی شدن این وعده است.

زاکانی با اشاره به این مهم که هدف مدیریت شهری ارائه خدمات به تمامی شهروندان است گفت: محور تلاش های ما رفع بی عدالتی در تهران است. به همین جهت معتقدیم بعضی از مناطق شهر مانند مناطق جنوبی از جمله مناطق ۱۸، ۱۹ و ۲۰ نیاز به توجه بیشتر دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: مناطقی مانند منطقه ۱۹ ظرفیت های قابل توجهی دارند که باید به خوبی از آنها استفاده کرد و در آینده‌ای نزدیک چهره این مناطق از شهر تهران را دگرگون نمود.

شهردار تهران مدیریت مشارکتی را یکی از رویکردهای مهم مجموعه تحت مسئولیت خود دانست و گفت: در تلاشیم از تمامی ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استفاده کنیم. به عنوان مثال در همین نقطه از شهر تهران با همکاری موقوفه مدرسه مروی و حضرت آیت الله تحریری به دنبال ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی با کیفیت برای شهروندان تهرانی می باشیم.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناامنی های متعدد در شهر تهران افزود: راه‌حل مقابله با مخاطرات پایتخت تلاش برای آبادانی و سازندگی است. باید در میدان عمل وارد شویم و از دانش کافی و سرعت و همت بالا بهره ببریم تا با عمل شهرمان را به لحاظ مادی و معنوی آباد کنیم.

زاکانی در ادامه گفت: بهترین حوزه برای آبادانی شهر تهران مسکن است. ما به مردم وعده دادیم مسئله بدمسکنی و بی مسکنی را حل کنیم. در همین رابطه از طریق تسهیل گری به دنبال ایجاد فضایی برای ساخت و ساز برای عموم مردم هستیم تا کسانی که امکان ساخت مسکن مستحکم دارند، بتوانند با استفاده از این تسهیلات در ایمن سازی شهر تهران به ما کمک کنند.

وی در ادامه افزود: عمر ساختمان ها در کشور ما تقریباً ۳۰ سال است که این عمر پایین می باشد و بعد از سه دهه عملیات تخریب آن سبب تحمیل هزینه اضافی برای مجموعه مدیریت شهری و شهروندان می‌شود. امروز سازندگان خوب کشور ما با ساختن خانه های ایمن مسیری را دارند طی می کنند که به متوسط عمر ساختمان ها روز به روز افزوده و به عدد ۷۰ تا ۱۰۰ سال نزدیک می شود.

شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما وظیفه‌ای جز کار برای شهروندان نداریم زیرا عقب افتادگی ها زیاد است همت ما فارغ از هیاهوی های بیرونی باید معطوف به گره گشایی از زندگی مردم باشد تا با این کار امید در زندگی شهروندان ایجاد بکنیم. این ظلم بزرگی است که عده‌ای در کشور ما به دنبال سیاه نمایی از وضعیت موجود هستند، در حالیکه آینده روشن است و مشکلات فعلی نیز با همت مضاعف رفع خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط