1401/11/19-22:12
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در آیین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی سرخه حصار؛

از نخبگان و شرکت های دانش بنیان در حوزه محیط زیست حمایت می کنیم

از نخبگان و شرکت های دانش بنیان در حوزه محیط زیست حمایت می کنیم

حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آئین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۳۰ کیلوواتی سرخه حصار ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: باید از توان خود، حداکثر بهره و استفاده را ببریم و به شهروندان و شهر خدمت کنیم.

به گزارش شهردارآنلاین؛ وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه رجب و در آستانه بهار طبیعت هستیم و همچنین ماه مبارک رمضان را در پیش داریم همکاران ما در شهرداری تهران، طرح بهاران خدمت را ایجاد کردند که فضای شادی، نشاط و خدمت را در شهر تهران فراهم می کند و این مهم با تلاش نیرو های خدمات شهری در مناطق ۲۲گانه انجام می شود.

وی عنوان کرد: نیروهای خدمات شهری همیشه در صحنه هستند و مشغول انجام خدمت به مردم در خیابانها و معابرمی باشند و یکی از زحمتکش ترین قشر خانواده شهرداری همکاران من در این معاونت هستند.

وی افزود: منطقه ۱۳ در حوزه خدمات شهری و عملکرد بسیار خوبی داشته و ما همیشه از این منطقه گزارشهای خوبی دریافت می کنیم که جا دارد از شهردار منطقه ۱۳ و معاون خدمات شهری تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: در شهر تهران در بحث تولید آلودگی مشکل داریم و از آنجا که حدود ۱۱ درصد جمعیت شهرهای کشور در تهران مستقر هستند، این تراکم جمعیت با توجه به عدم توجه به آمایش های کشوری که توجه به آن نداریم عواقبی مثل آلودگی دارد و همچنین مزاحمت هایی از این تراکم به وجود خواهد آمد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: ضرورت دارد، چاره اندیشی کنیم که یکی از این فکر ها عبور از انرژی هایی هست که آلودگی تولید می کند و حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر است.

وی افزود: نیاز است در حوزه محیط زیست نخبگان ورود کنند و ما آماده اجرا هستيم، در ۴۵ نقطه شهر تهران در بوستان ها و اماکن شهرداری تهران این کار به تناسب امکان محل در حال انجام است.

وی افزود: نیروگاه خورشیدی سرخه حصار، بزرگترین ایستگاه سلول خورشیدی شهرداری های کشور است که ۱۳۰ کیلووات انرژی تولید می کند و باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم و این کار، آخرین نیست و می شود نوآوری کرد و خلاقیت هایی ایجاد کرد و باید از تجارب کشورهای دیگر در این حوزه استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: یک سوم برق بوستان از نیروگاه خورشیدی سرخه حصار تامین می شود و برای تکمیل و اجرای دو فاز دیگر این پروژه نیز حمایت می کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط