1401/11/25-11:57

۲۴ ساعت پر کار در منطقه امید و زندگی

۲۴ ساعت پر کار در منطقه امید و زندگی

شهردار منطقه ۵ اقدامات این منطقه در ۲۴ ساعت برفی گذشته را تشریح کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر برودت هوا و بارش شدید برف در پایتخت طی ۲۴ ساعت روزهای یکشنبه ۲۳ و دوشنبه ۲۴ بهمن ماه تمامی نیروهای خدماتی و امدادی منطقه ۵ به حالت آماده باش در آمدند گفت: تمامی بخش های عملیاتی منطقه در معاونت های تخصصی و نواحی در خصوص اقدامات سریع در بارش برف ، تعیین نقاط استقرار عوامل ثابت ، رصد و پایش دقیق تصویری معابر و شریان های ترافیکی منطقه ، موضوعات مرتبط به خدمات اجتماعی و گرمخانه ها ،  به حالت آماده باش کامل درآمدند.همچنین بخش های نظارتی ، روابط عمومی و ستاد مدیریت بحران نیز در حالت آماده باش قرار گرفتند.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: ۴۰۰ نفر از عوامل ستادی و ۱۴۰۰ نفر از عوامل کارگری برای تسهیل در تردد شهروندان و فراهم کردن فضای مناسب تردد به فعالیت پرداختند. همچنین ۳۰ عدد از  ماشین آلات تخصصی و ۱۵۰ عدد از ماشین آلات غیر تخصصی در این راه به کمک نیروهای انسانی آمدند.

شریفی با بیان اینکه مخازن و کیسه های شن و نمک کریستال به فراوانی در اختیار شهروندان بود تا به کمک خادمین مدیریت شهری بیایند تاکید کرد: میزان مخازن شن و ماسه ۳۵۰ عدد و میزان دپوی شن و نمک ۱۷۰۰ تن در نظر گرفته شد.

شهردار منطقه ۵ از همراهی شهروندان محترم منطقه با مدیریت شهری در اجرای عملیات برف روبی در معابر فرعی در قالب تکاندن درختان،  برف تکانی و  برف روبی تقدیر کرد و افزود: تعداد ستاد های فرعی برف روبی منطقه ۱۸ عدد و تعداد اکیپ های برف تکانی درختان ۷۰ اکیپ بود که خوشبختانه با این اقدامات منطقه امید و زندگی ۲۴ ساعت پرکار اما آرام و کم خطر را پشت سر گذاشت.

او در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات اجتماعی گفت: تعداد ۵ واحد گشت فوریت های خدمات اجتماعی به ساماندهی و جمع آوری کارتن خواب ها، معتادین متجاهر و بی خانمان ها پرداختند و برخی از آنها به گرمخانه ها منتقل شدند. توزیع غذای گرم ، لباس گرم، پاکسازی پاتوق های شبانه کارتن خواب ها و مشاوره فردی نیز توسط نیروهای اداره خدمات اجتماعی صورت گرفت.

شریفی در مورد اقدامات ترافیکی تاکید کرد: نظارت دوربین های مرکز کنترل ترافیک بر ۵  نقطه خطر ساز، هماهنگ کردن اتوبوس و ون برای نقاط ترافیکی، چک کردن مسیر بی آر تی بابت مسدود شدن از جمله این اقدامات بود.

شهردار منطقه ۵ در پایان با بیان اینکه اخبار اقدامات و اطلاعیه های فوری از سوی روابط عمومی برای شهروندان منتشر شد اعلام کرد: درگاه های خبری منطقه ۵ طی ۲۴ ساعت برفی پایتخت نسبت به تولید ۸ خبر اختصاصی، تعداد ۲توئیت، ۲ مورد گزارش تصویری زنده، ۲۱ گزارش تصویری عکس، ۳۰ عدد تصاویر هنری از زحمات همکاران، ۲۶ خبر در در شبکه های اجتماعی، ۷ خبر در خبرگزاری ها و ۲ خبر در پرتال شهرداری تهران اقدام کردند. همچنین ۱۰۸ خبر به گروه عملیات رسانه ای برف روبی ارسال شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط